PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Tue, 12 Apr 2005 02:02:28 +0200
    <d3c0s8$3pb$1@inews.gazeta.pl> <d3c27m$idu$1@news.onet.pl>
    <d3cc19$fo1$1@inews.gazeta.pl> <opso13b0ak4iukdk@krzysztofc>
    <d3dkgj$igl$1@news.dialog.net.pl>
    <d3dp82$rpk$8@213-238-102-52.adsl.inetia.pl>
    <d3edqj$8ec$1@news.dialog.net.pl>
    <d3eq7p$61o$3@213-238-105-29.adsl.inetia.pl>
    <d3erts$mc3$1@news.dialog.net.pl>
    <8...@4...com>
    <d3ev41$p65$1@news.dialog.net.pl>

    >Fajnie, ale nie jesteś pępkiem świata.

    Wiem i nigdy nie twierdziłem że jestem.

    >Twój pogląd niekoniecznie jest
    >możliwy do przyjęcia i zastosowania przez wszystkich.

    Nikogo nie zmuszam. I o to właśnie mi chodzi, żeby nikt nikogo nie
    zmuszał. Dlaczego to pracownik (związki zawodowe, jakaś instytucja
    itd.) miałby decydować o tym ile ma zarabiać? Uważam, że powinna to
    być kwestia indywidualnych negocjacji, jeśli ewentualny
    pracodawca/zleceniodawca mówi "u nas płaci się 2zł/godz., a jak się
    nie podoba to wypad" to negocjacje się zawężają. Bierzesz co dają,
    albo "spadasz". W obecnej sytuacji bym "spadał", jednak gdybym był w
    trudnej sytuacji to bym to brał - lepsza jest oferta "za miskę ryżu"
    niż brak takiej oferty (bo przepisowa stawka to 100zł/godz. i dlatego
    nie ma chętnych na składanie takich ofert).
    Możliwa jest też oferta "będę pracował za 5zł/godz., a jak nie to
    spadam" - co w tym złego?

    >I jeszcze jedno - jesteś pewien, że tak będzie zawsze?

    Chodzi o te zmiany prac najemnych? Mam nadzieję że nie, że uda mi się
    zdobyć coś w pełni mnie zadowalającego lub znaleźć jakąś inną formę
    zdobywania pieniędzy.

    >A jak nie, to co?

    Zapewne chodzi o to, że mogę nie mieć możliwości swobodnej zmiany prac
    (jeśli miałeś coś innego na myśli to napisz), czy to z powodu zmiany
    sytuacji na rynku pracy, czy też choroby, kalectwa, sytuacji rodzinnej
    itd..
    Jeśli chodzi o trudną sytuację na rynku pracy, to wówczas będę starał
    się zaistnieć na innym rynku, o ile będzie taka możliwość (np.
    emigrując), lub też szukając pracy za niższe stawki (oczywiście
    próbując wynegocjować/zmienić na lepsze). Jeśli chodzi o wypadki
    losowe to staram się obecnie jakoś zminimalizować ewentualne (tfu)
    efekty zagrożeń (po to opłacam te składki na ubezp., oprócz tego mam
    dwie polisy ubezp., trochę oszczędności (mało)). Jestem świadomy, że
    te spadochrony mogą zawieść, nie kryję że wówczas zwróciłbym się o
    pomoc do rodziny, a gdyby to nie pomogło to z prośbą do organizacji
    charytatywnych i państwowych instytucji.

    --
    pozdrawiam
    Bremse