PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Mon, 11 Apr 2005 12:00:49 +0200

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d3cc19$fo1$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    snuć
    > fantasmagorie i pluć na przeszłość, dzięki której są kimś, bo inaczej
    byliby
    > najczęściej nikim.
    > Profesorów, którzy zapomnieli, że sami są na etacie i biorą pieniądze z
    > budżetu, a wykształcenie zdobyli dzięki opluwanemu socjalowi, bezpłatnej
    > nauce i bezpłatnej służbie zdrowia. Wychowankowie tych orłów którym
    "komuna
    > stale podcinała skrzydła", mają prawdopodobnie nieodwracalnie spaczone
    > charaktery i spaczone pojęcie o rzeczywistości. Powrót do rzeczywistości
    mogą

    Nie bardzo wiem, o czym mowisz.
    Ukonczylam Akademie Ekonomiczna (podczas tych ostatnich 15 lat, o ktorych
    mowisz), uczono mnie tam cyferek finansowych i ksiegowych, zarzadzania,
    gieldy, praw rynku, teorii makroekonomicznych, prawa gospodarczego, ale
    przedsiebiorczosci mnie nie uczono. Jesli juz sie pojawiala ideologia, to
    dominowal umiarkowany keynesizm. (ilu trzeba keynesistow, zeby wkrecic
    zarowke? Wszystkich, bo wtedy spadnie bezrobocie, wzrosnie
    produkcja...itd...), przyprowadzenie praktyka na zajecia zdarzalo sie
    rzadko, a profesorowie po prostu wykladali w wiekszosci neutralne
    ideologicznie przedmioty takie jak statystyka, badania operacyjne czy
    rachunkowosc zarzadcza. Moze na oslawionym SGH panuje jakis kult wolnego
    rynku, ale u nas we Wroclawiu pchania w to ideologii nie bylo - choc moze
    patrze przez pryzmat scislej specjalizacji, humanisci z drugiego wydzialu
    mieli jakies przedmioty typu historia mysli ekonomicznej...

    Postawy wynioslam z rodziny, w ktorej po upadku komuny jedno z rodzicow
    zostalo PH i przez 1,5 roku zarobilo wiecej niz przez cale dotychczasowe
    zycie i zalozylo firme, drugie obok etatu prowadzilo tez firme, wsrod wujkow
    i cioc jest jedna firma budowlana, jedna turystyczna i jeden tlumacz na DG.
    Wszystko small biznesy budowane od podstaw. To z ich obserwowania i
    przebywania z nimi mam poglady, jakie mam.

    > działań są aż nadto widoczne. Jażeli Bruksela nie wymusi na polskich
    > decydentach określonych zachowań i postępowania, to etaty się będą
    kurczyć,
    > a bezrobocie rosnąć.

    A co wg Ciebie by miala konkretnie wymusic?

    I.