PracaGrupypl.praca.dyskusje[prośba o komentarz] list motywacyjny i CV dla przedstawiciela handlowego › Re: [prośba o komentarz] list motywacyjny - trochę OT :)
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [prośba o komentarz] list motywacyjny - trochę OT :)
    Date: Sun, 23 Oct 2005 10:57:03 +0200

    Użytkownik "Hash" <h...@n...com> napisał w wiadomości
    news:djenbj$k4r$1@thunar.promontel.net.pl...

    [ciach]

    > bo tak szczerze.... choć jak zastrzegałem, tylko z zakresu czucia...
    > to każdy LM jest mydleniem oczu..... i przy tym chyba mydleniem,...
    > o którym obie strony wiedzą......takim "dla zasady"...
    >
    > Może po prostu się nie znam, bo nie musiałem (i obym nie musiał)
    > pisać LM póki co, i "życie by mnie nauczyło"....
    > ale niewątpliwie wywiera to takie "naciągane" wrażenie wszystko....
    > naciągane gdy trzeba (by dostać pracę) zachwalać robienie czegoś...
    > co ma się nijak do tego co naprawdę przynosi zadowolenie......
    > gdy słowa o pracy w "Państwa firmie" jako o spełnieniu marzeń
> [...]

    wiele osob zywi przekonanie, ze trzeba w ten sztuczny sposob pisac. Wynika
    to w jakims stopniu z zaadaptowania wzorcow korporacyjnych w polskich
    podrecznikach i poradnikach. Typowy wzorzec listu motywacyjnego, ktory krazy
    w "przestrzeni informacyjnej" to list majacy sens przy aplikowaniu do
    korporacji, w ktorej chce sie biec w wyscigu, robic kariere, oddac duza
    czesc zycia, a autentycznym marzeniem kandydata jest wlasnie taki sukces:
    prestiz, pieniadze i zycie pelne wydarzen. Zas firma nalezy do
    umozliwiajacych to. Ten typ listu jest najlepiej "opodrecznikowany" za
    granica, a nasi zaczeli tlumaczyc te poradniki... i robic z tego wzorzec
    ogolny.

    Przy firmach mniejszych, luzniejszych lub na stanowiska polegajace na
    wykonywaniu prostej pracy powielanie tego wzorca daje efekt komiczny,
    rowniez dla wlasciciela takiej firmy lub osoby przeprowadzacej rekrutacje.
    Czesto w takich sytuacjach przerzuca sie dziesiatki listow pisanych wedlug
    nie pasujacego do sytuacji wzorca, zeby znalezc ten, gdzie ktos napisal cos
    w sposob normalny i dopasowany do sytuacji. Oryginalnosc w LM jest jedna z
    najlepszych strategii szukania pracy tam, gdzie jest duza konkurencja
    podobnie wykwalifikowanych kandydatow na stanowisko.

    Mam gdzies w domu wzory listow z dawnych czasow, sa tam tez podania o prace.
    Sa naprawde sliczne w porownaniu do tego, co sie promuje dzisiaj. Jak bede
    potrzebowala pretekstu na dluzsze oderwanie sie od nauki, bo jestem w
    trakcie kucia do pewnego egzaminu, to znajde i przepisze jakis kawalek.

    > Może za lat parę, sam będę zatrudniał :) i "zmieni mi się"
    > i "dorosnę"....ale póki co...wolałbym się z przyszłym pracownikiem
    > spotkać na kawie, niż czytać jak bardzo pragnie spełnić
    > swoje marzenia pracując dla mnie :)

    Idealistyczne "ludzkie" podejscie szybko Ci przejdzie, gdy sie zetkniesz z
    dostateczna iloscia kandydatow beznadziejnych, kontakt z ktorymi jest
    meczacy.

    I.