PracaGrupypl.praca.dyskusje[prośba o komentarz] list motywacyjny i CV dla przedstawiciela handlowego › Re: [prośba o komentarz] list motywacyjny i CV dla przedstawiciela handlowego
    From: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [prośba o komentarz] list motywacyjny i CV dla przedstawiciela
    handlowego
    Date: Tue, 25 Oct 2005 13:41:11 +0200

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > - obsługuję rozmaite programy narzędziowe, graficzne itp.,

    W CV wymieniłem więcej szczegółów na ten temat. Czy mam się powtarzać w LM czy
    może w CV napisać ogólnie a w LM szczegółowo?

    > Unikaj słówek takich, jak kiedyś, dawniej, zdarzyło mi się, itp., itd.

    Rozumiem.

    > Zdanie: Jestem postrzegany jako osoba wzbudzająca zaufanie i
    > potrafiąca nawiązać dobry kontakt.
    > Uwiarygodnienie cechy: Wzbudzam zaufanie. Potrafię nawiązać kontakt.

    Dzięki za ten przykład - dużo mi unaocznił. :-) Choć przyznam, że trochę mnie
    dziwi kojarzenie skromności z niepewnością, jak to Immona - być może
    przypadkiem (chodzi mi o użycie "i" zamiast "lub") - napisała: "Wstawki
    oznaczajace de facto <<in my humble
    opinion">> pokazuja skromnosc i niedostateczna pewnosc siebie". Zwracam uwagę na
    tę koniunkcję - tak jakby skromność pociągałą za sobą niepewność. Ale ok - taki
    jest dyskurs, i rzeczywiście z pkt. widzenia "pierwszych skojarzeń" może to mieć
    duże znaczenie.

    Napisałem "jestem postrzegany" ze względu na wadliwość własnej opinii na swój
    temat - nierzadko spora część naszego wyobrażenia o sobie okazuje się iluzją.
    IMHO inni są lepszym weryfikatorem niektórych cech.

    > Zdanie: Pomocne może się także okazać moje zainteresowanie
    > informatyką, która jest moją pasją od najmłodszych lat (kiedyś
    > próbowałem swoich sił w programowaniu w języku C++).
    > Uwiarygodnienie cech zgodnie z modelem Cecha - Zaleta - Korzyść:
    > [cecha]Od dzieciństwa zajmuję się informatyką. Programowałem w języku
    > C++. [zaleta]Dzięki temu, dziś moje umiejętności obsługi komputera są
    > wysoce ponad przeciętne. [Korzyść]: Zatrudniając mnie, zyskacie
    > Państwo profesjonalny obieg informacji elektronicznej w biurze.

    Też świetny przykład i w tym przypadku pełna zgoda.

    > Ja to tak piszę na prędko, więc przykłady mogą Cię nie przekonywać,
    > ale wierz mi - tymi samymi metodami łapię HR-ów na wędkę, jako
    > pracownik firmy szkoleniowej. Na ogół skutecznie.

    Przekonują, przekonują... :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski