PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem z ubezpieczeniem [dlugie] › Re: problem z ubezpieczeniem [dlugie]
    From: "DYng" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: problem z ubezpieczeniem [dlugie]
    Date: Fri, 16 Jul 2004 15:25:09 +0200

    > I co w takiej sytuacji? Jako takie ubezpieczenie bede miec dopiero w
    polowie
    > wrzesnia jak dopisza mnie do przyszlego meza, a co do tego czasu?
    > Ktora z kobit ma racje? I jak w rzeczywistosci wyglada sprawa z
    > ubezpieczeniem?
    >
    > Od razu mowie, ze nie interesuja mnie jakies zasilki dla
    bezrobotnych, czy
    > cos w tym stylu, tylko to ch... ubezpieczenie na wypadek pobytu w
    > szpitalu...

    Przez 30 dni od czasu ustania tytułu ubezpieczenia zdrowotnego
    i tak jeszcze mu podlegasz.

    Jesli przewidujesz, że okres bez pracy będzie poza te 30 dni,
    to możesz:

    1) Zgłosić się jako bezrobotny. Nawet nie chodzi o zasiłek
    co właśnie ubezpieczenie.

    2) Możesz sama opłacać dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    - trzeba się zgłosić do Wojewódzkiego O. NFZ, podpisać z nimi umowę,
    złożyć na tej podstawie papierek do ZUS i co miesiąc płacić
    składkę i składać deklarację do ZUS (składka wynosi około 200 zł
    - składka procentowa (chyba 8,25% ???) liczona od przeciętnego
    wynagrodzenia
    za ostatni kwartał).

    3) Założyć firmę i płacić pełny ZUS, ale to raczej nie wchodzi w grę.

    4) Zatrudnić się u kogoś - choćby na cząstkę etatu.

    Co do zaświadczeń, to uczelnia powinna Ci wydać samo zaświadczenie,
    że ukończyłaś studia. Sam dyplom to zupełnie inna sprawa
    (niektórzy na moim roku czekali na to ponad rok).
    Ale z zaświadczeniem z uczelni nie powinno być problemów.

    --
    DYng