PracaGrupypl.praca.dyskusje › prawa autorskie

  • 1. Data: 2002-09-24 09:53:22
    Temat: prawa autorskie
    Od: m...@p...onet.pl

    Pierwszy raz jestem na tej grupie i potrzebuje od razu pomocy.
    Wykonałem pewien produkt i chciałbym spisać umowę o prawa autorskie (jeżeli cos
    takiego istnieje?). Może macie namiar na istniejące wzory umów.
    Z góry dziękuje.
    Tomek
    Czy to prawda, że mogę sobie policzyć w takim przypadku 50% kosztów uzyskania
    przychodu i czy jest to bezpieczne ???

  • 2. Data: 2002-09-24 10:56:46
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    m...@p...onet.pl wrote:
    > Pierwszy raz jestem na tej grupie i potrzebuje od razu pomocy.
    > Wykonałem pewien produkt i chciałbym spisać umowę o prawa autorskie (jeżeli cos
    > takiego istnieje?). Może macie namiar na istniejące wzory umów.

    Zobacz sobie licencję jakiegokolwiek programu komputerowego...

    > Czy to prawda, że mogę sobie policzyć w takim przypadku 50% kosztów uzyskania
    > przychodu i czy jest to bezpieczne ???

    Jeżeli wykonujesz wolny zawód, to tak.

    Trocvhę za mało szczegółów podałeś...

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2002-09-24 11:47:25
    Od: m...@p...onet.pl

    tak wykonuje wolny zawód tak że nie ma problemu.
    Poszukałem w internecie i znalazłem to co mnie interesuje, mam tylko małą
    zagwozdkę???
    umowa o przeniesienie praw autorskich nie żyje własnym życiem, tylko jest to
    załącznik do umowy o dzieło.
    Zrobiłem robotę np za 1000 zł. to:
    umowa o dzieło będzie na 1000 zł i umowa o prawa też na 1000 (wtedy razem
    2000), czy trzeba to jakoś podzielić np: za dzieło 500 i za przekazanie praw
    500.
    A może wystarczy tylko umowa o przekazanie praw. ???
    Znasz sie na tym ?

    jeśli tak to ...

    pozdrawiam Tomek

  • 4. Data: 2002-09-24 13:13:21
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > 500.
    > A może wystarczy tylko umowa o przekazanie praw. ???

    1. Możesz tylko sprzedac prawa autorskie
    2. Możesz zawrzeć umowę o dzieło i w niej zaznaczyć, że prawa autorskie
    do wykonanego dzieła przechodzą po jej wykonaniu na zleceniodawcę.

    W przypadku 2 masz 50% kosztów.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2002-09-25 07:27:09
    Od: "Vetch" <v...@m...pl.USUN_TO>

    Hej !

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> wrote
    > [...]
    > 1. Możesz tylko sprzedac prawa autorskie
    > 2. Możesz zawrzeć umowę o dzieło i w niej zaznaczyć, że prawa autorskie
    > do wykonanego dzieła przechodzą po jej wykonaniu na zleceniodawcę.

    to jest niezgodne z prawem.
    Prawa autorskie są niezbywalne.
    Chodzi Ci pewnie o prawa materialne do dzieła.
    Te są zbywalne za odpowiednią kwotę :-)

    Vetch
    http://vetch.magot.pl/

  • 6. Data: 2002-09-25 07:41:13
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    "Vetch" <v...@m...pl.USUN_TO> wrote in message

    > to jest niezgodne z prawem.
    > Prawa autorskie są niezbywalne.
    > Chodzi Ci pewnie o prawa materialne do dzieła.
    > Te są zbywalne za odpowiednią kwotę :-)

    Prawa autorskie dzielimy na osobiste i majątkowe. Reszta z grubsza się
    zgadza.

    TomasH

  • 7. Data: 2002-09-25 10:35:29
    Od: m...@p...onet.pl

    > 1. Możesz tylko sprzedac prawa autorskie
    > 2. Możesz zawrzeć umowę o dzieło i w niej zaznaczyć, że prawa autorskie
    > do wykonanego dzieła przechodzą po jej wykonaniu na zleceniodawcę.
    >
    > W przypadku 2 masz 50% kosztów.

    ad. 2
    ok. ale gdydymbył urzędnikiem US, potraktowałbym ten przypadek w taki sposób:
    - wykonanie dzieła za 100 % ceny
    - przekazanie praw za free ( więc 50 % od free = 0).
    W umowie o przekazanie praw lub załączniku do umowy o dzieło chyba powinna być
    jakaś kwota.
    Może to kwestia interpretacji. za bardzo się na tym nie znam, ale już słyszę te
    pytania w urzędzie skarbowym (prowadzę firmę( teraz w zawieszeniu i po to mi te
    umowy o dzieło i prawa autorskie) jestem ich częstym gościem).
    Mam nadzieje na dalszą pomoc i dzieki za zainteresowanie

    z pozdrowieniami Tomasz