PracaGrupypl.praca.dyskusjeprawa autorskie? › Re: prawa autorskie?
    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prawa autorskie?
    Date: Sun, 23 Mar 2003 20:59:24 +0100

    Użytkownik "Paweł Suwiński" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.b7s0k8.13t.dracono@god.localdomain...
    > Nie wiem do końca jak to jest z prawnego punktu widzenia, ale wydaje
    > mi się, że w przypadku stron www trudno tu mówić o jakiejkolwiek
    > licencji i zastrzeganiu kodu.

    mylisz sie.

    > Jeżeli napisałeś to dla jakiejś firmy i
    > przekazałeś to z kodem źródłowym (bo inaczej nie mogłeś),

    mogles.

    > to jest to ich własność - zapłacili za to.

    nie koniecznie. o ile nie zostaly przekazane prawa autorskie materialne,
    to nabyli licencje na uzytkowanie, nic wiecej.

    > Uważam, że nie należy podtrzymywać nawyków i
    > praktyk, które proponuje większość firm (np. M$).

    bo firmy chronia to co nalezy do nich, bula kase dla programistow,
    testerow, project managerow. rozbudowuja siec sprzedazy,
    bula za prad, za sprzet. nie po co aby ktos tego nie szanowal
    i piracil.

    > Powodują one, że
    > rynek programów komputerowych jest daleki od wolnego.

    jest soft "wolny" -> mozesz uzywac go do woli,
    ale szanuj tez ten ktory "wolny" nie jest.

    > Spójrz na to z
    > punktu widzenia firmy. Ja nie chciałbym kupić od Ciebie czegoś, z
    > czym nie mógłbym zrobić co chcę, nawet zlecić poprawki komuś innemu.
    > Na tym polega wolny rynek.

    nie ma to nic wspolnego z wolnym rynkiem.

    > Wniosek z tego, że po prostu musisz być
    > konkurencyjny, wtedy firma nie będzie szukała nikogo do robienia
    > poprawek. Jako właściciel firmy nie chciał bym "cwaniaka", który
    > napisze mi nieczytelny kod z jakimiś kruczkami i zabezpieczeniami na
    > którym tylko on się będzie wyznawał i tym samym będę musiał być na
    > niego skazany. Dzisiaj na rynku jest zbyt dużo, nawet poważnych
    > firm (programistów) które tak działają - nie bądź kolejnym :).

    autorzy chronia swoje dziela.
    to zle?

    jak zleceniodawca chce dostac calosc + prawa autorskie majatkowe,
    nie ma problemu, nich bula za prawa.