PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownik z Ukrainy

  • 41. Data: 2006-09-07 16:09:04
    Temat: Re: pracownik z Ukrainy
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 7 Sep 2006 17:25:59 +0200, użyszkodnik Michał
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > nikt u niego nie kupuje, a żeby z kolej kupił to musi obniżyć cene a żeby
    > obniżyć cene pracownik za pół darmo

    a pracownik za półdarmo albo partoli robote albo troche popracuje i
    odchodzi i znowu koszty przeskolenia...

    --
    futszaK
    601061867

  • 42. Data: 2006-09-07 16:10:04
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 7 Sep 2006 17:29:02 +0200, użyszkodnik Michał
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Świat oszalał, a nie lepiej wysłać by to do biednych krajów ??? JAk chłopki
    > są rasowi kapitaliści to niech zaczną płacić ZUSy itp.

    no aż tacy rozrzutni to oni nie są :P

  • 43. Data: 2006-09-08 08:03:25
    Od: m...@g...com

    herakles wrote:

    > Nie to były takie w miarę elegancie wygodne buty.

    Żołnierz też czasem musi pójść na jakiś raut, a chociażby i na pogrzeb.

    p. m.

  • 44. Data: 2006-09-08 10:07:44
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Michał wrote:

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > 4 zł to kilku by pewnie było, ale jak pracować za 3 zł ?? - 200 godz.=
    > 600zł...
    > Polski chłop zawsze tak robi woli wyrzucić niż wyjść z mniejszym zyskiem,
    > pamiętam jak kilka lat temu chłopki na targach woleli czekać aż ziemniaki
    > zgniją i wyrzucić niż opuścić cenę.
    > W tym roku jest taka sama sytuacja ze zbożem, ktoś się mądry znajdzie
    > sprowadzi i wtedy będzie lament.

    To czesc prawdy. Doplaty, ktore ktos wspomnial, to tez czesc prawdy.
    Najwazniejszy element jest taki, ze tam sie hoduje drozsze, bo lepsze
    jakosciowo odmiany i wydajniejszymi metodami. Wydajniejsze metody to
    oczywiscie czesto intensywne nawozenie, co sie moze podobac lub nie, ale
    jesli chodzi o same odmiany, to jako osoba lubiaca wszelkiego rodzaju
    dobre jedzenie zapewniam Cie, ze roznice miedzy odmianami tego samego
    owocu czy warzywa moga byc olbrzymie - nie tylko z punktu widzenia
    konsumenta, ale i przemyslu spozywczego, bo niektore rzeczy nadaja sie
    do roznych zastosowan typu soki, dzemy etc., a inne nie lub wychodzi
    gorszej jakosci produkt. Sa w PL hodowcy, ktorzy zainwestowali w to, co
    schodzi drozej i oni nie narzekaja.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 45. Data: 2006-09-08 10:24:06
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Michał wrote:

    > Świat oszalał, a nie lepiej wysłać by to do biednych krajów ???

    Kosztowaloby to drozej. W tych najbardziej potrzebujacych pomocy
    miejscach jest tak, ze w najbardziej luksusowej restauracji w Europie
    nie wydasz na obfity obiad z winem tyle kasy, ile kosztuje dostarczenie
    jednego posilku do glodujacego w takim miejscu - nawet, jak dostarczamy
    hurtowo dla ilus osob.

    Przepraszam za lekki OT, ale denerwuje mnie bezmyslne uzywanie
    argumentow wynikajacych z niedoinformowania.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 46. Data: 2006-09-08 11:08:35
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 08 Sep 2006 22:07:44 +1200, użyszkodnik Immona
    <c...@n...gmailu> napisał:

> [...]
    > do roznych zastosowan typu soki, dzemy etc., a inne nie lub wychodzi
    > gorszej jakosci produkt. Sa w PL hodowcy, ktorzy zainwestowali w to, co

    no i dochodzimy do sedna sprawy, albo wspieramy sie nowoczesna
    technologia (bo ludzie kosztuja nieprzyzwoicie duze i coraz większe
    pieniądze), albo jesteśmy skazani na wegetacje bo konkurencja jest
    lepsza

  • 47. Data: 2006-09-09 06:13:40
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    futszaK wrote:

> [...]
    > technologia (bo ludzie kosztuja nieprzyzwoicie duze i coraz większe
    > pieniądze), albo jesteśmy skazani na wegetacje bo konkurencja jest

    Polska moze sie znalezc w trudnej sytuacji za jakis czas (mowie raczej o
    dosc dlugofalowej perspektywie). W zglobalizowanym swiecie konkuruje sie
    (jako kraj) albo tania sila robocza, albo technologia plus przyciaganiem
    specjalistow dobra jakoscia zycia. Przyklad pierwszego to Chiny,
    drugiego np. USA. Kraje, ktore sa posrodku, stoja przed perspektywa
    wyssania z nich coraz mobilniejszych specjalistow do lepszych miejsc,
    ale posiadania jednoczenie zbyt drogiej pracy, zeby mogla przyciagnac
    inwestorow poszukujacych taniej niewykwalifikowanej sily roboczej. Moga
    przegrac z tymi, ktorzy sie skutecznie wyspecjalizowali w jednym czy
    drugim kierunku.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl