PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownicy dymajacy pracodawce - jak walczyc z oszustami ?

  • 21. Data: 2010-08-27 14:33:56
    Temat: Re: pracownicy dymajacy pracodawce - jak walczyc z oszustami ?
    Od: Stach <s...@f...pl>

    W dniu 2010-08-26 12:42, Krzysztof pisze:

    > Nie trzeba wcale oduczać. Czasem wystarczy wymiana podgniłej części załogi.
    > Ja tak zrobiłem parę razy i opłaciło się w 100%. Od dobrych paru lat mam
    > zgrany zespół solidnych i uczciwych ludzi.

    Jak masz specjalistę, to on albo robi coś ciekawego, nowego dla niego,
    rozwijającego i wtedy ma motywację, pod warunkiem płacy takiej,
    żeby nie myślał za co żyć; albo (drugi biegun) w kółko powtarza
    podobne, nie dające się zautomatyzować czynności (albo których
    nie pozwala mu się zautomatyzować) i wtedy ma dość i będzie się
    obijał ile wlezie (bo mu się spać chce jak ma tę robotę wykonywać).

    Wywaliłeś prawdopodobnie tych bardziej potrzebujących bodźców,
    a zostawiłeś sobie tych, którym bliżej do korpo-dronów ze schematem
    "praca, dom, praca, dom" i oni na pewno działają idealnie
    wg procedur. ;-)

    Z punktu widzenia większości polskich firm,
    zostawiłeś sobie tych co trzeba. :->
    W Polsce w firmach się "zapierdala" (jak powiedział jeden były mój
    kierownik), a nie myśli.

    Stach

  • 22. Data: 2010-08-27 14:47:25
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał

    > Po prostu wywaliłeś tych gorzej sprytnych.

    Po prostu usunąłem nieuczciwych opierdalaczy-cwaniaczków.

    > A ci sprytniejsi są też lepszymi fachowcami

    Ale co w związku z tym?
    "Uczeń zdolny, ale leniwy" - powiedzonko stare jak świat, tylko kogo to
    obchodzi, jeśli te zdolności nie mają przełożenia na efekty?
    To samo tutaj - jakie znaczenie ma fakt, że ktoś jest świetnym fachowcem,
    jeśli przy okazji jest równie dobrym kłamczuchem i leserem?

    > stąd Twoje naiwne przekonanie.

    Przekonanie o czym? Że wyciąłem chore części rośliny, by lepiej rosła?
    I rośnie; to raczej nie jest moje naiwne przekonanie, tylko fakty.

    Nie wiem, może Ty masz tylko i wyłącznie złe doświadczenie z ludźmi, stąd
    założenia, że każdy oszukuje i cwaniaczy, tylko jeden mniej, a drugi
    więcej. Ja tak nie zakładam, ponieważ uważam, że takie podejście z marszu
    uniemożliwia prawidłowe relacje w firmie.

    K.

  • 23. Data: 2010-08-27 14:52:13
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Stach" <s...@f...pl> napisał

    > Wywaliłeś prawdopodobnie tych bardziej potrzebujących bodźców,

    Z całym szacunkiem, ale sam wiem, kogo i dlaczego wywaliłem, a kogo
    zostawiłem.
    Naprawdę nie potrzebuję nieudolnej psychoanalizy przypadków, o których siłą
    rzeczy nie masz zielonego pojęcia :)

    > W Polsce w firmach się "zapierdala" (jak powiedział jeden były mój
    > kierownik), a nie myśli.

    Jeśli dla Ciebie kombinowanie, jak przebimbać dzień udając, że coś się robi
    i zwalić swoją robotę na innych, albo oszukiwanie, że się było u klientów,
    załatwiając w tym czasie swoje prywatne sprawy jest "myśleniem", to w
    istocie - pozbyłem się tych "myślących".

    K.

  • 24. Data: 2010-08-27 16:25:52
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co w związku z tym?
    > "Uczeń zdolny, ale leniwy" - powiedzonko stare jak świat, tylko kogo to
    > obchodzi, jeśli te zdolności nie mają przełożenia na efekty?

    ale oni mają przełożenie na efekty, bo są fachowcami, ale założe się, że
    pracują swoim tempem, niezależnie od Twojej oceny ich wydajności
    "czasowej"

    > To samo tutaj - jakie znaczenie ma fakt, że ktoś jest świetnym
    fachowcem,
    > jeśli przy okazji jest równie dobrym kłamczuchem i leserem?

    nie jest leserem, tylko pracuje a ściślej mówiąc myśli w swoim tempie. Ty
    to interpretujesz inaczej bo jesteś tylko szefem, jak słusznie zauważył
    jeden z dyskutantów, skoncentrowanym na "zapierdalać", więc nie musisz
    tego ogarniać :)

    > Przekonanie o czym? Że wyciąłem chore części rośliny, by lepiej rosła?

    :) no nie wiem jak Ci to powiedzieć, ale brzmi to właśnie dość naiwnie i
    jednocześnie śmiesznie :)

    e.

  • 25. Data: 2010-08-27 17:06:59
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał

    > ale oni mają przełożenie na efekty, bo są fachowcami, ale założe się, że
    > pracują swoim tempem, niezależnie od Twojej oceny ich wydajności
    > "czasowej"

    To się lepiej nie zakładaj, bo mógłbyś przegrać :)
    Co do reszty - dalsza dyskusja w tej kwestii nie ma właściwie większego
    sensu, bo to mniej więcej tak, jakbyś usiłował mnie przekonywać, że tak
    naprawdę jestem kobietą, tylko jeszcze o tym nie wiem, w związku z czym
    uważasz mnie za śmiesznego naiwniaka ;-)

    > nie jest leserem, tylko pracuje a ściślej mówiąc myśli w swoim tempie.

    Jak wyżej - skąd na litość boską możesz wiedzieć, kto w_mojej_firmie był
    zwykłym leniuchem czy oszustem, a kto nie?
    Naprawdę potrafię odróżnić osoby solidne, choć pracujące powoli, od
    pospolitych obiboków, zwłaszcza gdy mam sposobność ich codziennej
    obserwacji.
    A zasadniczo idąc Twoim tokiem myślenia leni w ogóle nie ma. Są tylko
    ludzie pracujący w swoim tempie :>

    > to interpretujesz inaczej bo jesteś tylko szefem, jak słusznie zauważył
    > jeden z dyskutantów, skoncentrowanym na "zapierdalać", więc nie musisz
    > tego ogarniać :)

    Sęk w tym, że będąc zarówno pracownikiem (teraz i kiedyś), jak i
    przełożonym, ogarniam całość.
    W odróżnieniu od Ciebie, który widzi tylko fragment i co gorsza nawet nie
    zdaje sobie z tego sprawy.
    Pomijam już fakt, że usiłujesz wyciągać wnioski z moich przypadków bazując
    tylko na swoich doświadczeniach, co jest wyjątkowo nonsensowne.

    > :) no nie wiem jak Ci to powiedzieć, ale brzmi to właśnie dość naiwnie i
    > jednocześnie śmiesznie :)

    Pewnie nie uwierzysz, ale Ty dla mnie brzmisz nie mniej zabawnie :)

    K.

  • 26. Data: 2010-08-27 17:58:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c77cac7$0$27027$65785112@news.neostrada.pl entroper
    <entroper-pocztaonetpeel> pisze:

    > załogi.
    > tzn, 100% czasu pracują? :D
    > Po prostu wywaliłeś tych gorzej sprytnych. A ci sprytniejsi są też
    > lepszymi fachowcami, stąd Twoje naiwne przekonanie.
    Ja myślę, że on po prostu zwyczajnie łże. Wylewa tu swoje marzenia o byciu
    kimś, leczy się, projektuje swe konfabulacje o człowieku sukcesu, władczym
    "byznesmenie".
    Ale jedzie na kilometr złamasem.
    Pewnie jakiś odrzucony, sponiewierany biedaczyna, o połamanej psychice.
    Tyle o kalece.

    Natomiast zespół dobiera się w sposób zależny od charakteru zadania, jakie
    ma wykonać. Pod tym kątem określa się oczekiwane umiejętności, cechy, a
    także zbiorowo i indywidualnie poszukuje środków motywacyjnych. To trudne
    zadanie. W zasadzie potrzebna jest do tego nie tylko wiedza i doświadczenie,
    ale i swoisty rodzaj talentu wspartego intucją.
    Same metody to rzecz drugorzędna, oczywiście "sposób" lansowany przez
    konfabulanta-troglodytę Krzysztofa to absurd.
    Bardzo dobrym przykładem znakomicie wręcz przeprowadzonego procesu tworzenia
    zespołu było tworzenie Polskiej Orkiestry Festiwalowej przez Krystiana
    Zimermana.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2010-08-27 20:39:18
    Od: Stach <s...@f...pl>

    W dniu 2010-08-27 16:52, Krzysztof pisze:

    > Naprawdę nie potrzebuję nieudolnej psychoanalizy przypadków, o których
    > siłą rzeczy nie masz zielonego pojęcia :)

    To pisz tak, żeby można było mieć pojęcie.
    Inaczej się nie dziw takim odpowiedziom.

> [...]
    > klientów, załatwiając w tym czasie swoje prywatne sprawy jest
    > "myśleniem", to w istocie - pozbyłem się tych "myślących".

    No teraz to mówimy o zupełnie czymś innym.
    Wcześniej miały być obiboki i lenie, a teraz mówisz o oszustach,
    którzy mówią że coś zrobili, a nie zrobili.

    Stach

  • 28. Data: 2010-08-27 20:56:01
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Stach" <s...@f...pl> napisał

    > To pisz tak, żeby można było mieć pojęcie.

    Eee, wystarczy dokładnie czytać.
    Poza tym czy jest jakiś obowiązek szczegółowego opisywania swoich działań?

    > Inaczej się nie dziw takim odpowiedziom.

    Ale ja bynajmniej nie oczekuję *żadnych* komentarzy!
    Chyba za bardzo przejąłeś się rolą :)

    > No teraz to mówimy o zupełnie czymś innym.

    Nie wiem jak Ty, ale ja od początku mówię o tym samym :)

    > Wcześniej miały być obiboki i lenie, a teraz mówisz o oszustach,
    > którzy mówią że coś zrobili, a nie zrobili.

    Gdybyś czytał dokładnie, to zauważyłbyś, że pisałem i o jednych i o
    drugich.

    K.

  • 29. Data: 2010-08-27 21:06:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i58icp$i2r$1@inews.gazeta.pl Stach <s...@f...pl> pisze:

> [...]
    > a zostawiłeś sobie tych, którym bliżej do korpo-dronów ze schematem
    > "praca, dom, praca, dom" i oni na pewno działają idealnie
    O ile to w ogóle prawda (w co mocno wątpię), to on nie wywalił nikogo, tylko
    jego wywalili. Nawet jeśli kogoś zwolnił, to tak naprawdę pracownicy
    wywalili go ze stanowiska pracodawcy.
    Jego podnieca samo gadanie o tym, że "wymienił _podgniłą_ część załogi" i to
    "parę razy".
    Takie określenia świadczą o nieprawidłowej osobowości.
    To łajdak, kretyn, konfabulant, a na pewno zakompleksiony frustrat.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2010-08-27 21:19:12
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > To łajdak, kretyn, konfabulant, a na pewno zakompleksiony frustrat.

    Jarku, wysil się w końcu na jakieś własne pomysły, a nie kopiujesz ciągle
    tylko to, co inni o tobie wypisują.
    Swoją drogą i tak jestem niezmiernie zaskoczony, że wbrew temu, co
    deklarowałeś wcześniej, chce ci się jeszcze czytać moje nędzne wypociny :)

    K.