PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca za granica - chyba Anglia lub Irlandia › Re: praca za granica - chyba Anglia lub Irlandia
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca za granica - chyba Anglia lub Irlandia
    Date: Wed, 08 Mar 2006 21:43:19 +0100

    Tomek M. napisal:
    >Rozwazam wyjazd za granice ale mam bardzo slabo nawet nie komunikatywnie
    >opanowany jezyk angielski i tego sie boje jest to glowna rzecz ktora mnie
    >ogranicza czy myslicie ze jest sens pchac sie za granice bez znajomosci
    >jezyka?? dodam ze nie jestem specjalistąw rzadnej dziedzinie a szukam
    >głównie pieniedzy i przygody, mam mgr z zarzadzania i marketingu

    Bez znajomosci jezyka i bez konkretnych umiejetnosci rzemieslniczych czy
    inzynieryjnych masz szanse tylko na oglupiajace prace przy tasmie lub zmywaku.
    Bez znajomosci jezyka wyjazd ma sens dla budowlancow i innych ludzi, ktorzy
    wlasnymi rekami i bez gadania sa w stanie wykonac prace, ktorej nie jest w
    stanie wykonac kazdy. Niewykwalifikowane prace fizyczne sa bardzo nisko platne
    i choc w tych krajach da sie za te najnizsze place przezyc bez glodowania, to
    nie jest to sposob na odlozenie jakichs pokazniejszych pieniedzy. Poswiec
    raczej przed wyjazdem jakies pol roku czy rok na podciagniecie jezyka - bez
    jego znajomosci bedziesz uzalezniony od innych Polakow, o ktorych panuje
    opinia, ze czesto wykorzystuja swoich bezradnych rodakow.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl