PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca z kretynami › Re: praca z kretynami
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca z kretynami
    Date: Fri, 13 Dec 2002 12:11:24 +0100

    > Abstrachując od ukladu odniesienia napiszę tylko tyle, że ja mam wrażenie, że
    > zarząd mojej firmy to kretyni bo doprowadzają firme do ruiny.

    Prostym wyjaśnieniem takiej sytuacji jest przyjęcie założenia, że zarząd
    nie realizuje celu gospodarczego lecz inny, np. pieści swoje dobre
    samopoczucie. Znam prezesa, który zatrudnia ludzi, bo lubi by go
    doceniali - zwalnia fachowców a zatrudnia przydupasów.
    Obecnie nawet KSH nie obliguje właściciela, by spółka realizowała cel
    gospodarczy (co zakładał kh) - celem działania spółki może być np.
    eksperyment ekonomiczny, polegający na doprowadzeniu do kontrolowanego
    upadku. Warunkiem legalności takiego eksperymentu jest to, by druga
    strona (pracownicy, wierzyciele) byli poinformowani o fakcie jego
    przeprowadzania.

    Pzdr: Dogbert