PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w szkole › Re: praca w szkole
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca w szkole
    Date: Wed, 6 Dec 2006 21:24:31 +0100

    W wiadomości news:el72vr$j1k$1@news.onet.pl Mariola <m...@g...pl>
    pisze:

    > Mam pytanie dla osób dobrze znających kartę n-la i specyfikę tej pracy -
    > 1.Czy dyrektor ma prawo żądać obecności na róznych bzdurnych,
    > wielogodzinnych szkoleniach,( które nie sa posiedzeniami Rady
    > Pedagogicznej) na tematy nie związane z dydaktyką np - Integracja
    > zespołu nauczycielskiego, Radzenie sobie ze stresem , Zapobieganie
    > narkomanii itp ?
    Tak, wynika to zarówno z KN jak i z KP.
    Przy tym wskazane tematy zajęć hasłowo wydają mi się korespondujące z
    praktyką pracy nauczyciela.
    Trzeba tylko uważać, czy nie jest przekraczany maksymalny tygodniowy wymiar
    czasu pracy i jeśli tak, to rozliczyć nadgodziny.

    2.Czy moze nakazać prowadzenie darmowych zajęć ( w
    > ramach 40 -tyg. tyg. pracy)i w jakim wymiarze?
    Po pierwsze nie jest prawdą, że jakikolwiek przepis ustala tydzień czasu
    pracy nauczyciela na 40h, ale to już chyba wszyscy w miarę rozgarnięci
    nauczyciele wiedzą.
    Po drugie - jakich zajęć? Konkrety w art. 42 ust. 2 KN.

    > 3.Czy mozna mieć pięć okienek w swoim stałym planie i codziennie dyżur (
    > 4 przerwy) na korytarzu ?
    Można. Świadczy to o nieprawidłowościach i/lub nieudolności w planowaniu
    rozkładu zajęć za co odpowiedzialny jest dyrektor, ale - można.

    Jotte