PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowe zlecenie /zielony › Re: praca na umowe zlecenie /zielony
    From: "E." <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowe zlecenie /zielony
    Date: Thu, 22 Feb 2007 09:43:39 +0100

    Herbi napisał(a):

    > Na wszystko, i przede wszystkim myśleć.
    > Ponadto, ale to moje tylko spojrzenie, wyczuwać że druga strona
    > (zleceniodawca) zawsze ma na celu wydupcz...e Ciebie jako zleceniobiorcy.
    > Analizuj każdy zapis umowy, proponuj, żądaj dopisania czegoś co Twoim
    > zdaniem ma zasadnicze znaczenia patrząc z twojej strony. np. że po chęci
    > zgłoszenia do odbioru wykonanego zlecenia przez Ciebie, zleceniobiorca ma
    > dokonać odbioru w ciągu np. 5 dni

    > Wszystkie. W biznesie nie ma miejsca na sentymenty. Każdy każdego chce
    > wyj...ać i tyle - zarobić jak najwięcej.

    Umowa o dzieło jest najbardziej niebezpieczną formą dla wykonawcy. Jak
    źle trafisz lub coś skopiesz "pracodawca" może Twoje dzieło przekazać
    innemy podwykonawcy (gdy uzna, że Ty nie z jakichś przyczyn nie dajesz
    sobie z tym rady), a Ty będziesz musiał pokryć wszelkie koszta z tym
    związane łącznie z zapłatą wynagrodzenia temu drugiemu za wykonaną
    usługę/dzieło.
    Każda firma usługowa unika umów o dzieło jak ognia. Osoby prywatne
    niestety b. rzadko zdają sobie z tego sprawę.

    E.