PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowe zlecenie /zielony › Re: praca na umowe zlecenie /zielony
    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowe zlecenie /zielony
    Date: Thu, 22 Feb 2007 07:51:30 +0100

    Dnia 22 lut o godzinie 00:32, na pl.praca.dyskusje, kowalski napisał(a):

    > witam, jestem obecnie na etapie poszukiwania pierwszej pracy. bylem ostatnio
    > na rozmowie w pewnej firmie i zaproponowano mi prace na umowe-zlecenie.
    > stanowisko: programista. sek w tym ze podjecie wspomnianej pracy

    Nie podjęcie pracy - tylko rozpoczęcie wykonywania zlecenia.

    > wiaze sie dla mnie z koniecznoscia przeprowadzki (dosc kosztownej)

    Hmmm .. pomyślmy przez chwilę. Musisz się przeprowadzić by wykonywać owo
    zlecenie? Czyli można domniemywać iż przedmiotowe zlecenie będziesz
    wykonywał w ściśle określonym miejscu, pod kuratelą .... <baczność>
    zleceniodawcy <spocznij>
    Nie ważne co jest zapisane w nagłówku umowy - ważna jest jej treści
    charakter oraz okoliczności jej wykonania.
    Wszak umowy zlecenie, o dzieło - nie muszą być wykonywane *osobiście* przez
    zleceniobiorcę. Zleceniobiorca może sobie np poprosić kolegę o wykonanie
    części zlecenie kiedy zleceniobiorca będzie np. chory.
    Istotny jest wynik i termin oddania, wykonania zlecenia, dzieła.

    > a z tego co slyszalem ta forma zatrudnienia ma kiepska opinie.

    Bo to nie jest *zatrudnienie*
    To umowa cywilni-prawna.

    > przede wszystkim: czy w tej sytuacji moj minmalny dochod mies. jest w jakis
    > sposob zagwarantowany ?

    Nie.

    > i co z czasem pracy ?

    Patrz wyżej.

    > jako poczatkujacy nie wiem czego sie spodziewac, obawiam sie ze moge zostac
    > zawalony projektami

    Przedmiot zlecenia jest ustalony w umowie.
    To o czym piszesz - to czyste "podleganie" pod "zleceniodawcę" co w takim
    przypadku byłoby łatwo wykazać w razie konfliktu i wnieść o ustalenie
    stosunku *pracy* a nie umowy zlecenia.

    > nad ktorymi bede musial siedziec po kilkanascie godzin na dobe,

    Sam ustalasz kiedy i co robisz na "zleceniu".
    Musisz tylko zachować i dochować terminu wydania, przekazania wykonanego
    zlecenia - zleceniodawcy.

    > a na koniec pracodawca

    Jaki znowu pracodawca??

    > stwierdzi ze cos jest nie tak jak chcial i uwali mi wynagrodzenie ;/

    W umowie umieścić dokładnie co jest przedmiotem, przy przekazaniu wyniku
    zlecenia - spisać protokół przekazania i niechaj zleceniodawca podpisuje
    go. Zresztą, skoro piszesz o projektach - to pewnie będzie się z tym
    wiązało przeniesienie praw autorskich ..... tylko forma pisemna.

    > na co szczegolnie uwazac przy podpisywaniu takiej umowy ?

    Na wszystko, i przede wszystkim myśleć.
    Ponadto, ale to moje tylko spojrzenie, wyczuwać że druga strona
    (zleceniodawca) zawsze ma na celu wydupcz...e Ciebie jako zleceniobiorcy.
    Analizuj każdy zapis umowy, proponuj, żądaj dopisania czegoś co Twoim
    zdaniem ma zasadnicze znaczenia patrząc z twojej strony. np. że po chęci
    zgłoszenia do odbioru wykonanego zlecenia przez Ciebie, zleceniobiorca ma
    dokonać odbioru w ciągu np. 5 dni

    > jakie kruczki ?

    Wszystkie. W biznesie nie ma miejsca na sentymenty. Każdy każdego chce
    wyj...ać i tyle - zarobić jak najwięcej.

    --
    Herbi
    22-02-2007 07:51:23