PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowę zlecenie › Re: praca na umowę zlecenie
    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowę zlecenie
    Date: Thu, 19 Jan 2006 09:57:07 +0100

    Patrze, patrze a tu Majka porozsypywal nastepujace haczki:
    > od stycznia tego roku zostałam zatrudniona na umowę zlecenie. Nie mam innej
    > pracy, to jest moje jedyne źródło dochodu. Mam opłacane ubezpieczenie
    > społeczne i zdrowotne.
    > Zastanawia mnie jak regulowane są takie sprawy jak: urlop wypoczynkowy,
    > chorobowe. Czy ten okres zatrudnienia liczy mi sie do emerytury? jak wyglada
    > wypowiedzenie takiej pracy i czy dostanę świadectwo pracy odchodzac z firmy?
    Nijak. Nie swiadczy pracy a wykonujesz zlecenie. W zwiazku z tym nie
    przysluguja Ci zadne swiadczenia do ktorych ma prawo osoba bedaca na
    umowie o prace. Zatem nie masz urlopu wypoczynkowego, nie masz
    chorobowego, okres zatrudnienia nie liczy sie do emerytury, czy stazu.
    Swiadectwa pracy tez nie dostaniesz. Okresu wypowiedzenia tez nie ma.
    Wszystko to jest kwestia dogadania sie z szefem (zleceniodawca) -
    mozecie wpisac na umowie ze przysluguje Ci x dni wypowiedzenia czy ze
    masz placone za chorobowe. A zamiast swiadectwa pracy, mozesz otrzymac
    co najwyzej referencje/opinie.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl