PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na umowe o dzielo a sz

  • 1. Data: 2003-10-07 14:40:39
    Temat: praca na umowe o dzielo a sz
    Od: "Michallo" <m...@g...pl>

    Hej,

    Znajoma tworzy dla klienta strone internetowa. Poki co ustalenia byly
    nastepujace: "Stworzenie witryny - XX zl".
    Zamawiajacy przeciaga jednak w nieskonczonosc prosby o poprawki (troszke w
    lewo, troszke w prawo). Czy zanim zostana wykonane kolejne juz poprawki do
    projektu mozna poprosic o wyplacenie czesci kwoty na jaka miala opiewac umowa
    o dzielo?

    Przydalo by sie rowniez podstawy prawne oraz/lub inne materialy zwiazane z
    prawna strona umow o dziela. Czy ktos z grupowiczow moglby wskazac zrodlo
    wiedzy?

    Pozdrawiam
    Michallo

  • 2. Data: 2003-10-07 21:00:31
    Temat: Re: praca na umowe o dzielo a sz
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Michallo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawna strona umow o dziela. Czy ktos z grupowiczow moglby wskazac zrodlo

    robi się to w prosty sposób - zanim zamawiający będzie miał u siebie stronkę
    robi się ją z boku. On ma do niej dostęp i widzi postęp prac. Jak czas
    zaczyna się zbytnio przesuwać i zamawiający nie chce zapłacić - jego strata.
    Z tego projektu "na boku" nie ma nic, bo przestaje się nad nim pracować
    (oczywiście po powiadomieniu zlecającego).
    czy można brać zaliczkę? dobre pytanie. pewnie ze można a nawet trzeba. Bo
    jak już zapłaci chociażby część, to będzie jasne że dalej też będzie chciał
    płacić. Jaką sumę? ja bym wziął połowę. A reszta po skończonej pracy, zaś
    finalny projekt umieszczony na serwerze po zapłaceniu całości.
    takie w skrócie jest moje zdanie