PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na czas określony - kiedy skończy się te nieporozumienie? › Re: praca na czas określony - kiedy skończy się te nieporozumienie?
  • Data: 2010-11-15 17:00:06
    Temat: Re: praca na czas określony - kiedy skończy się te nieporozumienie?
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    " picoden" <p...@g...pl> napisał

    > Miałem już 3 umowy na czas określony. Pierwsza
    > umowa od 01.01.2009, zbliżają się zatem 2 lata od momentu kiedy
    > przeszedłem
    > do tego niesłownego pracodawcy i nie wiem czy dobrze to interpretuję ale
    > nie
    > można podobno ciągnąć tego stanu rzeczy dłużej niż do 2011 roku?

    Niestety, ale źle interpretujesz.
    http://personel.wip.pl/prawo-pracy-w-praktyce/ustawa
    -antykryzysowa--jak-interpretowac-nowe-zasady-zawier
    ania-umow-terminowych,0,264259,0,211726,0.html
    Z przepisów ustawy wynika, że do umów o pracę na czas określony trwających
    już w dniu wejścia ustawy w życie - stosuje się art. 13 ustawy
    antykryzysowej, a nie art. 251 Kodeksu pracy - należy przy tym przyjąć, iż
    okres 24 miesięcy liczy się dopiero od dnia wejścia ustawy w życie. Czyli u
    Ciebie okres ten rozpoczął się dopiero 22/08/2009, a kończy się 21/08/2011.

    > Jak długo
    > można w ramach prawa oferować mi jeszcze pracę na czas określony, pod
    > koniec
    > tego roku kończy mi się kolejna umowa i mam zamiar jakoś postawić gnoja-
    > pracodawce pod ścianą.

    Dobrze się czujesz? Facet jak dotąd działa zgodnie z ustanowionym prawem.
    A to, że coś Ci kiedyś powiedział, a Ty uwierzyłeś na słowo, to już inna
    para kaloszy.
    Postąpił nieuczciwie, ale w sensie czystoludzkim, a nie prawnym. A Ty
    zawsze mogłeś się zwolnić albo umowy nie podpisać.

    > Tym bardziej, że pakiet antykryzysowy pomyślany byl z
    > myślą o firmach z problemami finansowymi a ta w której pracuję ma
    > milionowe
    > zyski i jest liderem w branży!!!!

    Prawo jest prawo i dotyczy wszystkich, a nie wybrańców.

    > To jakaś kpina z tym pakietem, korzystają
    > z niego korporacje, które rzygają kasą.

    Pretensje do panów na Wiejskiej :>

    > Miałem już 3 umowy na czas określony.

    Napisz ewentualnie w jakich okresach zawierane były te umowy, bo jeśli
    okaże się, że trzecią zawierałeś jeszcze PRZED wejściem ustawy, czyli przed
    22/08/2009, to już ta trzecia skutkowała zawarciem umowy na czas
    nieokreślony i nic nie będziesz musiał odkręcać.

    K.