PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - czy to koniec? › Re: praca - czy to koniec?
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca - czy to koniec?
    Date: Fri, 4 Aug 2006 08:54:52 +0200

    obowiązują
    CIACH !

    życzę więc powodzenia jeśli kiedykolwiek będziesz prowadzić d.g. i będziesz
    chciał się ślepo stosowac do przepisów.
    życzę także sukcesów finansowych i życiowego spełnienia.
    Ślepe stosowanie przepisów służy li tylko spełnieniu oczekiwań urzędów
    skarbowych, a żaden przedsiębiorca (zatem i jego pracownicy) nie wyjdzie
    dobrze prowadząc d.g. tylko dla spełnienia oczekuwań US.

    A REGON - cóż. REGON jest tylko numerem statystycznym określającym rodzaj
    działalności i branżę w której się działa. Często od n-ru REGON zależy
    możliwośc uzyskania kredytu od banku.

    Kilka lat temu był taki czas że zmieniono wysokość kapitału zakładowego dla
    spółek z o.o. z 4 tyś zł na 50 tyś zł.
    Kto żyw i kto wiedział zakładał "martwe" spółki z o.o. z odpowiednim regonem
    (bardzo popularne były spółki budowlane bo banki chętnie udzialały im
    kredytów)
    Zakładało się taką spółke z minimalnym kapitałem zakładowym a po zmanie
    przepisów sprzedawało np za 25 lub 30 tysięcy złotych komuś kto faktycznie
    chciał rozpocząć działalność w danej branży jako spółka z o.o..
    Tym sposobem wilk był syty i owca cała. Ktoś zamroził (często fikcyjnie) 4
    tysiące, potem zarobił na przedaży 20-25 a ktoś inny nie musiał się
    wykazywac posiadaniem 50 tysięcy kapitału zakładowego :)

    I to jest dobry dowód na to że się wie jak stosować REGON ;P
    --
    Jackare
    Bytom/Kraków