PracaGrupypl.praca.dyskusje › pomysl na CV do oceny

  • 1. Data: 2006-06-08 16:15:20
    Temat: pomysl na CV do oceny
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Tak sobie pomyślałem, wzmocniony ostatnimi dyskusjami o formacie i
    kształcie CV, treści, jakie przedstawia etc.

    A gdyby tak pisanie CV rozpocząć nie od sztancowego: dane osobowe,
    wykształcenie, doświadczenie... tylko napisać je od nowa, zawierając
    tylko to, co zamieszcza w wymaganiach pracodawca?

    Wybrałem więc sobie na chybił-trafił ofertę dla trenera, w której
    znajdujemy:

    Zakres obowiązków:

    * przygotowanie i prowadzenie szkoleń [...],
    * bieżące przygotowywanie materiałów szkoleniowych,
    * rekrutacja pracowników sprzedaży,
    * monitoring jakości pracy oraz coaching pracowników sprzedaży.

    Wymagania:
    * potwierdzone kwalifikacje trenerskie,
    * udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu szkoleń
    * doświadczenie w rekrutacji pracowników
    * doskonałe umiejętności interpersonalne,
    * dobra znajomość obsługi komputera (MS Office, Internet)
    * prawo jazdy kategorii B
    * doświadczenie w sprzedaży [...] będzie dodatkowym atutem.

    Potem napisałem CV według szablonu, jaki przedstawiają wymagania.
    Pominąłem wszystko to, czego nie było w ogłoszeniu (języki,
    zainteresowania, inne doświadczenie zawodowe, ukończona szkola).

    Efekt widoczny na www.podzamcze.com.pl/cv_sobczyk_test1.pdf. Proszę o
    ocenę. Zdjęcie rzecz jasna zastępcze a firmy z którymi współpracowałem,
    z wiadomych względach, opisuję "na około".

    pozdr.
    m.

  • 2. Data: 2006-06-08 18:24:26
    Temat: Re: pomysl na CV do oceny
    Od: "Wielki Miś" <w...@m...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
> [...]
    > ocenę. Zdjęcie rzecz jasna zastępcze a firmy z którymi współpracowałem, z
    > wiadomych względach, opisuję "na około".

    Beznadzieja totalna

  • 3. Data: 2006-06-08 19:39:49
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Wielki Miś napisał(a):
    > Beznadzieja totalna
    a coś więcej krytyczny Wielki Misiu?

    pozdr.
    m.

  • 4. Data: 2006-06-08 19:42:16
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" napisał w wiadomości

    > Efekt widoczny na www.podzamcze.com.pl/cv_sobczyk_test1.pdf. Proszę o
    > ocenę. Zdjęcie rzecz jasna zastępcze a firmy z którymi współpracowałem,
    > z wiadomych względach, opisuję "na około".

    A mi się podoba. W sumie normalne, eleganckie, funkcjonalne cv. Przy
    niektórych zawodach lepiej wyliczyć kwalifikacje i konkretne doświadczenia,
    niż trzymać się tradycyjnej chronologii. Zwłaszcza jeśli się robi kilka
    rzeczy naraz. Moje cv wygląda zresztą podobnie, ale teraz to będę musiała
    nad stroną graficzną popracować:))

    W Twoim cv zmieniłabym tylko kolejność w poszczególnych punktach, tak żeby
    doświadczenia były od najnowszego do najstarszego. Wydaje mi się, że tak
    jest bardziej czytelnie. O, i jeszcze przydałoby się trochę konsekwencji:
    albo całość bezosobowo, albo wszędzie pierwsza osoba:)

    pzdr,
    Aga

  • 5. Data: 2006-06-08 20:24:30
    Od: Mo <l...@o...pl>

    Ktoś (Maciek Sobczyk, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    [ciach]>
    > Potem napisałem CV według szablonu, jaki przedstawiają wymagania.
    > Pominąłem wszystko to, czego nie było w ogłoszeniu (języki,
    > zainteresowania, inne doświadczenie zawodowe, ukończona szkola).

    Przeczytałam posta, ściągnę łam, przeczytałam CV i się zastanowiłam:
    czym właściwie to CV różni się od "normalnego" Twojego CV? Chyba tym, że
    normalnie jeszcze się podaje jakieś studia, coś. Potem doczytałam
    posta... I w sumie wiele nie pominąłeś, inne doświadczenie niepotrzebne,
    zazwyczaj się i tak profiluje, języki, zainteresowania - sztampa, o
    której się wspomina, żeby dodatkowe plusy wykazać, a które nie zawsze są
    tak naprawdę potrzebne, szkoła - no tu ewentualnie mogłoby mnie
    zainteresować czy Waść tytuł mgra posiadasz, ale to kwestia uboczna przy
    tylu szkoleniach. :)

    Ogólnie rzecz biorąc w sumie żadna rewolucja, no ale ja nie jestem
    rekruterem. :) A Ty co byś na takie CV powiedział? ;)

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 6. Data: 2006-06-08 21:00:30
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    aga.p napisał(a):
    > W Twoim cv zmieniłabym tylko kolejność w poszczególnych punktach, tak żeby
    > doświadczenia były od najnowszego do najstarszego. Wydaje mi się, że tak
    > jest bardziej czytelnie.
    Tylko o odejście od tego szablonu mi chodziło. Zgodnie z chronologią,
    byłoby to tak: nauczyciel informatyki, kier. sprzedaży, kons. ds.
    szkoleń, ds.personalnych, spec. ds. sprzedaży, (równolegle: konsultacje
    w zakresie sprzedaży i reklamy, równolegle: trener), menedżer
    sprzedaży/trener.
    Chciałem zachować raczej układ zgodny z hierarchią ogłoszenia prasowego,
    czyli:
    * kwalifikacje trenerskie
    * doświadczenie w prowadzeniu szkoleń
    * doświadczenie w rekrutacji
    * doświadczenie w sprzedaży [...]

    Część moich doświadczen pochodzi np. z jednej firmy, jednak wymieniam ją
    kilka raza - w części "doświadczenie szkoleniowe", "doświadczenie w
    rekrutacji", "doświadczenie w sprzedaży". Może słabo to widać, bo nie
    wpisałem nazw firm.

    W układzie standardowym, wyglądaloby to tak:
    [firma doradczo-szkoleniowa] - spec.ds. sprzedaży.
    Sprzedaż usług
    Rekrutacja trenerów
    Rekrutacje head-hunting
    Prowadzenie badań mistery shopping.

    Tak się zastanawiam nad sensownością takiego CV. Z jednej strony b.
    wyraźnie wskazuje konkretne umiejętności kandydata, z drugiej, jeśli
    jedna firma pojawia się w CV 3 razy, wprowadza zbędny miszmasz.
    Chyba poprawię, wpisując od czapy zmyślone nazwy firm i wystawię raz
    jeszcze.

    > O, i jeszcze przydałoby się trochę konsekwencji:
    > albo całość bezosobowo, albo wszędzie pierwsza osoba:)
    CV pisałem z bardzo gorącą głową, inspirowany pomyslem i gnany
    ograniczonym czasem. Coś mi się mgliście przypomina, że celowo
    pomieszałem style, w ramach jakiegoś wywierania wpływu, ale teraz nie
    pamiętam jakiego i na kogo :)

    Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
    m.

  • 7. Data: 2006-06-08 21:14:16
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Mo napisał(a):
    > Ogólnie rzecz biorąc w sumie żadna rewolucja, no ale ja nie jestem
    > rekruterem. :) A Ty co byś na takie CV powiedział? ;)
    No właśnie nie wiem. Zdaję sobie sprawę, że może wprowadzać zamieszanie,
    jeśli np. w jednej firmie jednocześnie prowadziłem szkolenia, rekrutacje
    i sprzedawałem. Wowczas firma ta pojawi się w CV trzy razy.
    Z drugiej strony pamiętam, jakie sam miałem trudnosci w rekrutowaniu
    trenerów - psychologów, których doświadczenie zawodowe przedstawiało się
    następująco:

    Ośrodek Interwencji Kryzysowej - psycholog
    Firma doradcza X - rekrutacje, prowadzenie szkoleń
    Firma doradcza Y - zarządanie biurem, sprzedaż, prowadzenie szkoleń
    itd.

    Zanim "wyciągnąłem" z CV wszystkie interesujące mnie fakty mijało sporo
    czasu.

    pozdr.
    m.

    P.S. Tytuł mgra posiadam :)

  • 8. Data: 2006-06-08 21:30:15
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > Chciałem zachować raczej układ zgodny z hierarchią ogłoszenia prasowego,

    I zachowałeś - chodziło mi o to, że jak masz punkt "doświadczenie w
    rekrutacji" i trzy podpunkty, to ja bym to spisała od końca. Struktury
    całości to nie narusza.

> [...]
    > kilka raza - w części "doświadczenie szkoleniowe", "doświadczenie w
    > rekrutacji", "doświadczenie w sprzedaży". Może słabo to widać, bo nie

    A ja w ogóle na to nie zwróciłam uwagi - patrzyłam na lewą stronę i opis
    wykonywanych zadań. Znaczy się, powtarzanie mi nie przeszkadza.

> [...]
    > ograniczonym czasem. Coś mi się mgliście przypomina, że celowo
    > pomieszałem style, w ramach jakiegoś wywierania wpływu, ale teraz nie

    A to mnie zaintrygowałes:)

    Tak się jeszcze zastanawiam, czy to co wyciąłeś nie okazuje się czasami
    decydujące w zatrudnianiu. Tzn., co będzie, jeśli okaże się, że jest kilku
    kandydatów o bardzo podobnych kwalifikacjach; czy to nie jest tak, że wtedy
    bierze się pod uwagę właśnie znajomość języków albo ukończoną szkołę?

    pzdr,
    Aga

  • 9. Data: 2006-06-08 21:44:24
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    aga.p napisał(a):
> [...]
    > kandydatów o bardzo podobnych kwalifikacjach; czy to nie jest tak, że wtedy
    > bierze się pod uwagę właśnie znajomość języków albo ukończoną szkołę?
    Może i tak, nie wiem :) Ale liczę, że nie CV a spotkanie ze mną
    zadecyduje o ewentualnym zatrudnieniu.
    pozdr.
    m.

  • 10. Data: 2006-06-09 09:45:04
    Od: Mo <l...@o...pl>

    Ktoś (aga.p, a któżby! ;-) ) wyklepał:
> [...]
    > kandydatów o bardzo podobnych kwalifikacjach; czy to nie jest tak, że wtedy
    > bierze się pod uwagę właśnie znajomość języków albo ukończoną szkołę?

    Idąc na prościznę może i tak, na zasadzie, że "nigdy nie wiadomo". Ale
    wydaje mi się, że jeżeli np. język niepotrzebny, a doświadczenie bogate,
    to rekruter zda się na "miękkie" te te, no umiejętności czy jak,
    charakter znaczy. :)

    Pozdrawiam
    M.