PracaGrupypl.praca.dyskusje(pomysł) bezrobotni, a płacenie krwią :-) › Re: (pomysł) bezrobotni, a płacenie krwią :-)
    From: Aneczka <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: (pomysł) bezrobotni, a płacenie krwią :-)
    Date: Wed, 26 Jul 2006 13:34:50 +0200

    Tomek napisał(a):

    > Niedawno ktoś z dalszej rodziny miał mieć operację. Warunek - rodzina albo
    > znajomi oddadzą krew. Nie raz o tym słyszalem.

    Przyznam szczerze, że o taki "warunku", to jeszcze nie słyszałam...
    Owszem, o prośbie, szczególnie gdy ktoś ma mało typową grupę (np. 0
    Rh-). Ale może ja w jakimś innym świecie żyję...?

    > Jak jest
    > ktoś kto potrzebuje dla dziecka dużo krwi do przetoczenia to wśrod rodziny i
    > znajomych nie zrobią zrzutki? Grupa jest nie istotna, na wymianę pójdzie.

    Tyle, że wówczas rzeczywiście duże ilości są potrzebne (jestem pod tym
    względem na czasie - synek znajomych ma białaczkę, więc zimą i wiosną
    miał przetoczenia). Ale zaznaczę jedną rzecz - było to w Prokocimiu, w
    Kraku - Mały miał pierwszą fazę przetoczeń w grudniu, chyba na początku.
    Ja byłam zaziębiona, a mój Mąż nie miał jeszcze mógł oddać krew
    dopiero za trzy tygodnie (zbyt krótki czas od wcześniejszego oddawania).
    I poszedł dopiero gdy mógł - gdy powiedział dla kogo chce oddać, pani
    poinformowała go, że chwilowo nie ma takiej potrzeby, ponieważ chłopczyk
    kończy ten etap chyba na drugi dzień, a ilość krwi jaka została oddana
    na ten cel, wystarczy już. I zaznaczyła, że jeśli chce oddać honorowo,
    to zaprasza do wypełnienia ankiety, a jeśli dla Małego, to będzie znów
    potrzeba na koniec stycznia. Nie było żadnego zwodzenia i twierdzenia,
    że krew jest cały czas potrzebna (choć mogła po prostu nic nie
    powiedzieć, tylko przyjąć).

    > Jak oddajesz systematycznie to nie możesz od tak przestać oddawać.

    Możesz - przeczytaj poniższe posty.

    > oddawaj tam gdzie jej nie zmarnują i uczciwie zaplacą. Jedz do Niemiec. Tam
    > sprzedasz po cenach rynkowych.

    W Polsce też można oddawać krew odpłatnie. Tyle, że wówczas tylko w
    niektórych punktach, bo tylko w konkretnych są przeznaczone na to środki.

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka