PracaGrupypl.praca.dyskusje › podwyżka vs gwarantowana premia

  • 11. Data: 2007-10-30 09:12:24
    Temat: Re: podwyżka vs gwarantowana premia
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Nikiel ;-) pisze:

    > Dlaczego? Przecież to jest forma 'umowy' podpisana przez obie strony -
    > coś jak porozumienie zmieniające, tylko że nazwane aneks. Jeżeli dwie
    > strony się godzą na takie warunki (i poświadczają je swoim podpisem) to
    > można i aneksem zmienić wysokość wynagrodzenia | wymiar czasu pracy |
    > nowe miejsce pracy itp. Nie ma żadnych przeszkód w tym.

    http://kadry.infor.pl/informacje/18,103,1,Jak-zmieni
    c-warunki-zatrudnienia-pracownika.html#1

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2007-10-30 09:34:34
    Od: "P.H." <l...@s...kreml.zsrr>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:fg6s30$uhg$1@news.onet.pl...

    > Tak więc w czym problem?

    ja nie mam problemu. Ja mam pytania. Zadałem je w pierwszym poście, ale
    powtórzę:
    - na czym polega różnia dla pracownika??
    - na czym polega różnia dla pracodawcy??

  • 13. Data: 2007-10-30 10:34:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    P.H. pisze:
> [...]
    > powtórzę:
    > - na czym polega różnia dla pracownika??
    > - na czym polega różnia dla pracodawcy??

    Nie wiem do końca co oznacza "gwarantowana", czy jest to np premia
    regulaminowa? Jeśli tak To pracownik dostanie ja zawsze, jesli spelni
    wymagania zapisane w regulaminie. A pensje podstawową otrzyma zawsze.
    Taka jest roznica.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 14. Data: 2007-10-30 21:03:15
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    napisał w wiadomości news:fg6sic$rv$1@news.onet.pl...

    http://kadry.infor.pl/informacje/18,103,1,Jak-zmieni
    c-warunki-zatrudnienia
    > -pracownika.html#1

    Imo rozchodzi się tylko o nazwę, która w gruncie rzeczy o niczym nie
    przesądza.
    Jeżeli będzie to zgodne oświadczenie obu stron o zmianie, to czy to
    będzie nazywało się 'aneks do umowy' czy też 'porozumienie zmieniające'
    to 'żaden grzyb', skutki prawne będą takie same.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 15. Data: 2007-10-30 21:06:22
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "P.H." <l...@s...kreml.zsrr> napisał w wiadomości
> [...]
    > powtórzę:
    > - na czym polega różnia dla pracownika??
    > - na czym polega różnia dla pracodawcy??

    Zależy jak brzmi wasz regulamin wynagradzania. Może mieć to wpływa potem
    na liczenie wynagrodzenia/zasiłku chorobowego. Jeżeli w regulaminie nie
    będzie zapisu, że ta premia gwarantowana będzie pomniejszana za okres
    przebywania za zwolnieniu lekarskim, to wtedy premii takiej nie liczymy
    do podstawy wymiaru zasiłku.
    Tak samo dodatki za nadgodziny - liczy się je tylko od podstawy.

    Więcej rzeczy nie przychodzi mi do glowy.

  • 16. Data: 2007-10-30 22:05:55
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

> [...]
    > będzie nazywało się 'aneks do umowy' czy też 'porozumienie zmieniające'
    > to 'żaden grzyb', skutki prawne będą takie same.

    Nie do końca. Porozumienie jest efektem "dogadania się" pracodawcy i
    pracownika.
    Wypowiedzenie zmieniające pracodawca wręcza jednostronnie. Może zostać
    nieprzyjęte (wymagana odpowiedź pisemna) i wtedy rozpoczyna się bieg okresu
    wypowiedzenia. jeżeli nie ma żadnej odpowiedzi, przyjmuje się że pracownik
    przyjął warunki.
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2007-10-30 22:17:39
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> napisał
    wiadomości news:fg8a6h$34l$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > nieprzyjęte (wymagana odpowiedź pisemna) i wtedy rozpoczyna się bieg
    > okresu wypowiedzenia. jeżeli nie ma żadnej odpowiedzi, przyjmuje się

    Nie mowa tu o _wypowiedzeniu zmieniajacym_ tylko _porozumieniu
    zmieniajacym (umowę)_ i aneksie do umowy.
    To że wypowiedzenie jest czymś odrębnym tego nie kwestionuję. Tylko imo:
    porozumienie zmieniajace = aneks do umowy

  • 18. Data: 2007-11-02 09:59:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Tue, 30 Oct 2007 09:21:39 +0100, "P.H."
    <l...@s...kreml.zsrr> zakodowal:

    >Tak
    >pracownik A: zarobki X teraz X+1000pln podwyżki
    >pracownik B: zarobki X teraz X+1000pln premii gwarantowanej co miesiąc

    W jaki sposób jest gwarantowana ta premia?
    Jest zapisane w umowie, że _zawsze_ się należy?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded