PracaGrupypl.praca.dyskusje › 'podgladacze' monitorow komputerowych przez pracodawce

  • 11. Data: 2006-08-27 17:15:13
    Temat: Re: 'podgladacze' monitorow komputerowych przez pracodawce
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    glosnetu <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > mencie
    > poj=EAcia.
    > i=E6 z
    > k=B1=B6
    > ak wygl=B1da
    >
    > jesli zobaczy np pasjansa, albo strony portalu informacyjnego albo
    > erotycznego, to wnioski moga byc nieprzyjemne dla pracownika
    > (zakladajac, ze to nie np przerwa w pracy). Zwlaszcza jesli taka sama
    > bede zawartosc ekranu godzine wczesniej i pozniej.
    >
    > --
    >
    > glos

    No i co zrobi ? Zwolni go ? To ma sens, jeśli podgląda wszystkich, bo jaki
    będzie efekt jak zwolni jednego pechowca a ujdzie to na sucho pozostałym 20
    którzy robią dokładnie to samo. Poza tym, to też nie wiem, czy będzie to
    działało mobilizująco na pracowników jeśli się dowiedzą że szef zamiast
    zajmować się biznesem czy zarządzaniem zajmuje się podglądaniem pracowników,
    według mnie, to czynnośc równie jałowa i bezużyteczna jak układanie pasjansa.

  • 12. Data: 2006-08-27 18:29:54
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]

    wcielo mi fraze "KP" - ma byc: "art. 114 KP i dalsze oraz KC".

    > A może i PoRD.
    > Trudno się odnieść do tak ogólnikowej wypowiedzi.

    ogolnie - dzialanie na szkode pracodawcy.

    --

    glos

  • 13. Data: 2006-08-27 18:33:18
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Pracuj napisał(a):

    > To akurat nie problem
    > technicznie jest to w tym wypadku- VNC ktorego latwo
    > wylaczyc/przekonfigurowac - albo tak ustawic ze pracownik w danej chwili
    > bedzie wiedzial ze wielki brat patrzy

    kwestia narzedzia. Poza tym - userom zwykle nie daje sie praw do w/w.

    > Pytanie pozostaje etyczne - co prawda sprzedajemy swoj czas/wiec to co
    > robimy pracodawcy -
    > ale podajac prosty przyklad - jesli pracownik bedzie sobie w przerwie
    > ogladal zdjecia nagiej zony niekoniecznie chce sie z tym kims dzielic

    pozostaje pytanie - czy ma prawo wykorzystywac sprzet firmowy w czasie
    pracy do celow prywatnych. Jesli regulamin pracy tego jednoznacznie nie
    zabrania, to moze, choc to nieeleganckie etycznie. Jesli zabrania - to
    jest naruszenie regulaminu pracy ze wszelkimi konsekwencjami.

    > powodem podgladania nie jest ani zwiekszenie bezpieczenstwa systemow
    > komputerowych w firmie - ani zabezpieczenie danych firmowych itp.
    > wiec sadze ze takie postepowanie jest po prostu swinskie -
    > niemoznosc ogladania przez pracownikow niepozadanych tresci - moze byc
    > rozwiazana na innym poziomie -firewalli/proxy, klasyfikatorow tresci
    > wiec nie ma sensownego uzasadanienia - jak dla mnie

    problemem jest nie tyle "ogladanie niepozadanych tresci", co sposob
    wykorzystania czasu pracy, oplaconego przez pracodawce.

    --

    glos

  • 14. Data: 2006-08-27 18:36:10
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    leszek napisał(a):
> [...]
    > według mnie, to czynnośc równie jałowa i bezużyteczna jak układanie pasjansa.

    a to juz zupelnie inna sprawa, na osobny watek ;)

    Oczywiste jest tez, ze lepiej zatrudnic czlowieka z pasja, godziwie go
    wynagradzac i dostawac efekty bez potrzeby nadzorowania, niz poganiac
    batem stadko leniwych nierobow.

    --

    glos

  • 15. Data: 2006-08-27 18:57:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1156703394.804455.21140@m79g2000cwm.googlegroup
    s.com
    glosnetu <g...@p...onet.pl> pisze:

    > wcielo mi fraze "KP" - ma byc: "art. 114 KP i dalsze oraz KC".
    Rozumiem.

    > ogolnie - dzialanie na szkode pracodawcy.
    Ja mu tylko przytnę proces. Niech on udowadnia szkody itp.

    Jotte

  • 16. Data: 2006-08-27 19:48:23
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):
    > Ja mu tylko przytnę proces. Niech on udowadnia szkody itp.

    i tu pelna zgoda.

    Swoja droga, glupi musialby byc przedsiebiorca, stale wojujacy ze
    swoimi pracownikami. To oni moga najlatwiej rozlozyc mu
    przedsiebiorstwo.

    --

    glos

  • 17. Data: 2006-08-27 20:47:06
    Od: "Przemek" <...@...com>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    leszek napisał(a):
> [...]

    Oczywiste jest tez, ze lepiej zatrudnic czlowieka z pasja, godziwie go
    wynagradzac i dostawac efekty bez potrzeby nadzorowania, niz poganiac

    dla rasowego lenia podejzewam ze obejscie tego nie byloby bardzo trudne -
    pewnie jakby poszukac troche znalazloby sie jakies urzadzenie (nie program
    bo soft bylby
    latwy do wykrycia) ktore moznaby podpiac w formie przejsciowki do klawiatury
    i wysylaloby
    zapisane wczesniej sekwencje nacisniec klawiszy - gdyby zarejestrowac
    powiedmy pol godzinna aktywnosc i
    ja zapetlic mozna by dlugo oddawac sie temu co lenie lubia najbardziej :)

    pzdr

  • 18. Data: 2006-08-28 08:11:39
    Od: mbn <m...@p...onet.pl>

    glosnetu napisał(a):

    > pozostaje pytanie - czy ma prawo wykorzystywac sprzet firmowy w czasie
    > pracy do celow prywatnych. Jesli regulamin pracy tego jednoznacznie nie
    > zabrania, to moze, choc to nieeleganckie etycznie. Jesli zabrania - to

    bez przesady, czesto jest tak ze wykorzystanie przez pracownika
    sluzbowego sprzetu do celow prywatnych rownowazy sie z wykorzystaniem
    prywatnego sprzetu do celow sluzbowych

  • 19. Data: 2006-08-28 09:28:23
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    mbn napisał(a):

    > bez przesady, czesto jest tak ze wykorzystanie przez pracownika
    > sluzbowego sprzetu do celow prywatnych rownowazy sie z wykorzystaniem
    > prywatnego sprzetu do celow sluzbowych

    Jesli uzywasz prywatnego sprzetu do celow sluzbowych - Twoja sprawa,
    chyba, ze Twoj pracodawca ma cos przeciwko (np zakaz wnoszenia i
    uzywania prywatnego sprzetu IT na terenie firmy - laptopy, flashe,
    itp). Generalnie jednak przedsiebiorca ma zapewnic i zapewnia srodki
    techniczne realizacji zleconych zadan.

    Uzywania sluzbowego sprzetu do celow prywatnych moze zabronic (lub
    dozwolic) regulamin pracy/przedsiebiorstwa/IT.

    To sa dwie zupelnie rozne sprawy.

    --

    glos

  • 20. Data: 2006-08-28 17:40:32
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Pracuj wrote:

    > To akurat nie problem
    > technicznie jest to w tym wypadku- VNC ktorego latwo
    > wylaczyc/przekonfigurowac - albo tak ustawic ze pracownik w danej
    > chwili bedzie wiedzial ze wielki brat patrzy

    Raz - nie wyłączysz tego procesu przy zwykłym userze. Nie da się po prostu.
    A dwa - oczywiście da się zauwazyć podglądanie przez pracodawcę,
    można wtedy zobaczyć wyraźne spowolnienie pracy komputera.
    Dla Oko Szefa widać też proces winn.exe w menadżerze zadań.