PracaGrupypl.praca.dyskusjepl.praca.oferowana rewolucja ? › Re: pl.praca.oferowana rewolucja ?
  • Data: 2004-06-17 10:00:14
    Temat: Re: pl.praca.oferowana rewolucja ?
    Od: "chinol" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydaje mi się, że znajomość narzędzi to sprawa
    > drugorzędna, bo narzędzi w zakresie, jaki jest
    > potrzebny przy tego typu pracy to można się
    > w pół godziny nauczyć...

    Z tymi narzedziami to jest wg mnie troche bardziej skomplikowana sprawa.
    Gosc sie tu podnieca roznymi muttami itp i wogule jest z siebie diabelnie
    dumny, ze on to umie obslugiwac a inni nie. Po dluzszym zastanowieniu widac
    pewna regule: ja bym to nazwal tania ortodoksyjnoscia (mozna po tym poznac
    studentow/absolwentow pewnych warszawskich uczelni). Dokladnie taka sama
    sprawa jest z unixowym edytorkiem vi. Wystarczy, ze widze kogos, kto z
    uporem maniaka klepie na vi, majac pod reka milion roznych nowszych narzedzi
    (Eklipsy, nawet Emacs czy caly arsenal z micro$oft) daje 80% szans ze to
    student-abslowent warszawskiego uniwesytetu lub PW. Nie wiem, czy wiecie ale
    wykladowcy/cwiczeniowcy katuja tam tych biednych studentow viajem i jak ktos
    tego nie potrafi/nie umie to ma poprostu lufe i tyle. Potem taki konczy, i
    wydaje mu sie ze jak klepie na viaju z zamknietymi oczami to jest debesciak
    lepszy od wszystkich innych.
    Co do ortodoksyjnych narzedzi newsnetowych: RFC977(ten od protokolu NNTP)
    wcale nie jest takim wielkim dokumentem (raptem kilkanascie kartek A4) -
    napisanie prostego czytnika to srednio latwy temat na projekt dla studenta.
    Wiadomo, ze bajery itp plus komplet innych RFC (MIME itd) komplikuja sprawe,
    ale nie az tak bardzo, zeby tak mocno gloryfikowac wlasne umiejetnosci
    oblsugi narzedzi.

    Tomek

    Ps. Zawsze myslalem ze mutt to program tylko do mailowania - nigdy nie
    uzywalem i nie zamierzam. W goglach tez nie szukam zeby sprawdzic, bo i po
    co.