PracaGrupypl.praca.dyskusjepanie sekretarki › Re: panie sekretarki
    From: "Bam" <N...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: panie sekretarki
    Date: Mon, 15 Dec 2003 11:59:50 +0100
    Sender: 9...@p...onet.pl@wp162.internetdsl.tpnet.pl

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5IsCb.525$HR.1853@news.indigo.ie...
    > Witam,
    >
    > Sledze sobie od dawna Polski rynek pracy i widze, ze
    > niedomiar
    > stanowisk skutkuje tym, ze pracodawcy wymagaja znajomosc 5 jezykow biegle
    > conajmniej 2 fakultetow. Tymczasem w takim instytucie (a jakim czytaj
    > poczatek postu
    > raz jeszcze) mozna tak pieknie posmiac sie z nieudolnosci polskich
    > pracownikow!
    > Toz taka pani to wizytowka!
    >
    > Jaka jest znajomosc jezykow naszych aplikantow? Czy sa jakies weryfikacje
    > praktyczne?
> [...]

    Tylko ile te panie sekretarki zarabiaja?
    Niejednokrotnie 600-700 zł na rękę.
    Czy ktoś kto zna dobrze klika języków, lub jeden płynnie chciałby tak
    zarabiać?
    Z drugiej strony za taką kasę nawet nie mozna pójść na kurs językowy.
    Mam swoje mieszkanie, utrzymuję się sama i wiem z doświadczenia, że taka
    kasa ledwie starcza na opłaty i jedzenie.
    Może to i śmieszne, ale często też zatrudnia się osobę z płynna zjamomością
    języka na stanowisko w sekretariacie bo może zdarzyć się telefon z zagranicy
    i trzeba go przełączyć na jakiś dział.
    więc czy tu jest potrzeba bardzo dobra znajomość języka?
    Taka osoba marnuje swoje zdolności na takim stanowisku.
    Nie jestem sekretarką, żeby była jasność.