PracaGrupypl.praca.dyskusje"oszustwo matrymonialne" › Re: "oszustwo matrymonialne"
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "oszustwo matrymonialne"
    Date: Sat, 31 Jul 2004 01:05:58 +0200

    chinol; <cedub2$iuv$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > Co do nakazu zatrudnienia to nikt nie moze tego dokonac. Sąd pracy moze
    > jedynie przywrocic do pracy, ale nakazac zatrydnienie nie moze (bo i z
    > jakiego powodu ? ze jedna pani drugiej pani powiedziala ze jej nie lubi ?? )

    Nie no - SP [i PIP] może stwierdzić, że zaistniał stosunek pracy i
    nakazać uregulowanie tej sytuacji prawnie, czyli umową - ale nie może
    nakazać, żeby umowa była np. na czas nieokreślony, jeżeli nie ma
    kodeksowego nakazu zawarcia takiej umowy [w określonej sytuacji, w
    innych może być]. Autorka może iść do PIP, czy SP - Dyrektorka raczej
    nie będzie ryzykowała, bo mogło by dojść do wzywania dzieci na świadków,
    ale bez świadków - ale efektem będzie zapłata za czas spędzony w szkole,
    więc pociecha niewielka.

    Co do obietnicy - owszem teoretycznie istnieje możliwość z Kodeksu
    Cywilnego:

    Art. 389.
    Umowa, przez którą jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia
    oznaczonej umowy (umowa przedwstępna), powinna określać istotne
    postanowienia umowy przyrzeczonej oraz termin, w ciągu którego ma być
    ona zawarta.
    Art. 390.
    § 1. Jeżeli strona zobowiązana do zawarcia umowy przyrzeczonej uchyla
    się od jej zawarcia, druga strona może żądać naprawienia szkody, którą
    poniosła przez to, że liczyła na zawarcie umowy przyrzeczonej.
    § 2. Jednakże gdy umowa przedwstępna czyni zadość wymaganiom, od których
    zależy ważność umowy przyrzeczonej, w szczególności wymaganiom co do
    formy, strona uprawniona może dochodzić zawarcia umowy przyrzeczonej.
    § 3. Roszczenia powyższe przedawniają się z upływem roku od dnia, w
    którym umowa przyrzeczona miała być zawarta. Jeżeli sąd oddali żądanie
    zawarcia umowy przyrzeczonej, roszczenie o naprawienie szkody przedawnia
    się z upływem roku od dnia, w którym orzeczenie stało się prawomocne.

    Problem w tym, że tutaj:
    - nie ma świadków z dzieci, a tylko ewentualnie z pracowników szkoły [a
    ci raczej nie będą skorzy do zeznań] - bez ich świadectwa Sąd musiałby
    gdybać o intencjach, jakie przyświecały "zatrudnieniu" Mo do prowadzenia
    lekcji pokazowej i zastępczej;
    - forma ustna [art 390 § 1] jest nieprawidłowa w odniesieniu do wymagań
    Kodeksu Pracy, więc nie ma tu automatyzmu wskazanego artykułu;
    - nie wiadomo, czy "umowa przedwstępna" zawierała "istotne elementy
    umowy przyrzeczonej";
    - nie wiem jak mają się przepisy KP, odnoszące się do umowy o pracę, do
    umowy przedwstępnej - patrz rozdział Kodeksu Cywilnego "Forma czynności
    prawnych" - jeżeli nie mają związku, to jako *nieprawnik* i
    *niekadrowiec* zaryzukuję stwierdzenie, że można było zawrzeć ustnie
    umowę przedwstępną, jako że:

    Art. 60.
    Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby
    dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie
    się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym
    również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie
    woli).

    Ogólnie - chcesz walczyć [do Mo], to sobie walcz - nie wyobrażam sobie
    osobiście, jak Byłabyś w stanie pracować w tej szkole, skoro na dzień
    dobry klasyfikujesz wszystkich jako posiadaczy lodowatego,
    nieuprzejmego, zimnego tonu. Jedno wiem - musisz z tym pasztetem SAMA
    wybrać się do PIP, do prawnika i jeszcze pewnie ponieść jakieś koszty -
    ja więcej nie będę gdybał, zresztą, jak wspomniałem, nie jestem ani
    kadrowcem, ani prawnikiem.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)