PracaGrupypl.praca.dyskusjeogłoszenia › Re: ogłoszenia
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: ogłoszenia
    Date: 1 May 2010 20:39:52 +0200

    On 2010-04-30, yamma <y...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Łał! A to w Polsce robi się coś jeszcze poza klepaniem frontendów do baz
    > danych?

    Nie.

    > Przecież większość tych naszych rodzimych firm software'owych, to
    > pijawki przyssane do cycków korporacji finansowych, ubezpieczeniowych czy
    > telekomunikacyjnych.

    Czy większość, to nie wiem.

    > Owszem, zdarzają się firmy, które bazują na wdrożeniach rozwiązań klasy
    > Enterprise ale tutaj raczej programiści są wyjątkiem. Konia z rzędem temu,
    > kto mi pokaże polską firmę software'ową z porządnym działem R&D,
    > która pracuje nad jakimś własnym pudełkowym produktem.

    A czemu pudełkowym?
    Teraz to mam wrażenie, raczej się idzie w stronę SaaSu.

    > informatycznym rynku pracy, to są jakieś jaja. Przykład: pokazuje się
    > ogłoszenie, wysyłam swoją aplikację, która w 100% spełnia warunki w
    > ogłoszeniu, zero odzewu a za 2-3 tygodnie znowu pojawia się identyczne
    > ogłoszenie. To ja się pytam o co tutaj chodzi?

    Może wg rekrutera jednak nie spełniałeś wymagań?

    > Znajomemu z kolei udało się nawet otrzymać zaproszenie na rozmowę, gdzie
    > przeszedł test. Dostał kartkę i długopis i musiał tam napisać jakiś program.
    > No przecież to jakiś cyrk, bez komputera, dokumentacji i Internetu?

    Jejku. A jak zdajesz na jakiś certyfikat, to też tego wymagają. Co za chamy. :)

    > Co oni chcieli sprawdzić tym testem?

    Może myślenie analityczne? Swoją drogą, co taki programista robi jak jest awaria
    internetu. Nie robi, bo mu google odcięli i on biedny składni nie zna? :)

    No to idź na księgową. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl