PracaGrupypl.praca.dyskusje › odpowiedz na pismo Jak liczymy dni

  • 1. Data: 2004-12-30 08:31:44
    Temat: odpowiedz na pismo Jak liczymy dni
    Od: "ropian" <r...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    W zasadzie niby banalnie pytanie ale chcialem sie upewnic
    art 112KP
    Jeżeli zastosowanie kary nastąpiło z naruszeniem przepisów prawa, pracownik
    może w ciągu 7 dni od dnia zawiadomienia go o ukaraniu wnieść sprzeciw. O
    uwzględnieniu lub odrzuceniu sprzeciwu decyduje pracodawca po rozpatrzeniu
    stanowiska reprezentującej pracownika zakładowej organizacji związkowej.
    Nieodrzucenie sprzeciwu w ciągu 14 dni od dnia jego wniesienia jest
    równoznaczne z uwzględnieniem sprzeciwu

    Złozone odwołanie w dniu 14 grudnia
    i teraz kiedy mija 14 dni ?
    28 grudnia czy 27 grudnia

    I co jezeli pracodawca nie zmiescil sie w terminie z odpowiedzia?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2004-12-30 10:11:09
    Temat: Re: odpowiedz na pismo Jak liczymy dni
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "ropian" <r...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    związkowej.
    > Nieodrzucenie sprzeciwu w ciągu 14 dni od dnia jego wniesienia jest

    28 grudnia był 14-tym dniem.

    > I co jezeli pracodawca nie zmiescil sie w terminie z odpowiedzia?

    Znaczy, że uwzględnił sprzeciw.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-12-30 11:34:24
    Od: "ropian" <r...@s...poczta.onet.pl>

    > 28 grudnia był 14-tym dniem.

    > Znaczy, że uwzględnił sprzeciw.

    No nie zupelnie napisal pismo w ktorym podtrzymuje zarzuty
    ale zostalo podpisane 29 grudnia czyli po terminie i jak dalej sie sprawy
    maja ?

    Zostawic to i w razie czego pozniej stwierdzic ze tamo pismo jest niewane
    czy cos innego

    Pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2004-12-30 15:30:54
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > maja ?
    >
    > Zostawic to i w razie czego pozniej stwierdzic ze tamo pismo jest niewane
    Proste:
    zmieniasz prace, to walcz, nie zmieniasz, negocjuj

    Pozdrawiam
    LG

  • 5. Data: 2004-12-30 22:21:53
    Od: "ropian" <r...@s...poczta.onet.pl>

    > Proste:
    > zmieniasz prace, to walcz, nie zmieniasz, negocjuj

    Nie ma zmiany pracy
    Jedynie nie wiem czy takia odpowiedz po terminie jest jakoś wiazaca.
    Co prawwda napisane jestz dniem 28 grudnia ale otrzymano do wiadomosci 29
    i podpisano z data 29 grudnia

    Poniwaz przysluguje odwolanie od tej decyzji do sadu pracy tylko od czego
    mozna sie odwolac skoro pismo jest po terminie

    i nadal nie wiadomo jak postapic w tej sytuacji

    Pozdrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2004-12-30 23:40:57
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    czego
    > mozna sie odwolac skoro pismo jest po terminie
    >
    > i nadal nie wiadomo jak postapic w tej sytuacji

    Na sporze z pracodawcą pracownik źle wychodzi (prawie zawsze), nawet
    gdy ma rację.
    W Twojej sytuacji pracodawca nie dotrzymał terminu doręczenia pisma, w
    którym podtrzymuje nałożoną karę, więc to pismo jest nieważne.
    Odbierając pismo mogłeś powiedzieć, że już jest po terminie i pismo
    jest nieważne. Obecnie możesz napisać pismo, w którym poinformujesz
    pracodawcę, że ostatnie pismo zostało doręczone po upływie 14-dniowego
    terminu, co oznacza, że pracodawca uwzględnił Twój sprzeciw - podstawa
    prawna: art. 112 Kodeksu pracy.
    Ale zdajesz sobie sprawę, że takie utarczki prawne mogą zaważyć na
    Twoim być albo nie być w tej firmie. Czy to się opłaca w dalszej
    perspektywie?

    Radzę jeszcze zapytać na "pl.soc.prawo", jak wybrnąć z tej sytuacji.

    wa

  • 7. Data: 2004-12-31 21:22:25
    Od: theDake <n...@n...pl>

    On Thu, 30 Dec 2004 23:21:53 +0100, "ropian"
    <r...@s...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Poniwaz przysluguje odwolanie od tej decyzji do sadu pracy tylko od czego
    >mozna sie odwolac skoro pismo jest po terminie

    Pismo jest niewazne z mocy prawa.
    Tzn pracodawca nie ustosunkowal sie w terminie (czyli nie ustosunkowal
    sie wogole!) do stawianych zarzutow - oznacza, zgodzil sie z nimi.