PracaGrupypl.praca.dyskusje › odjescie z pracy gdy pracodawca nie chce puscic

  • 1. Data: 2002-07-22 13:27:26
    Temat: odjescie z pracy gdy pracodawca nie chce puscic
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Witam,

    Firma, w ktorej pracuje, zwija swoj inters i zaczela robic zwolnienia
    grupowe ale bedzie jeszcze dzialac przez okolo rok. Nie chce zostac z reka w
    nocniku i szukam nowej pracy, mam trzy miesieczny okres wypowiedzenia i
    jestem prawie pewien ze pracodawca nie pusci mnie wczesniej, a te trzy
    miesiace moga byc problemem dla innych firm, ktore nie beda czekac tak dlugo
    na pracownika. Czy jest jakis sposob na odejscie z pracy wczesniej i
    niechodzi mi tu o "olanie" pracodawcy i poprostu nie przychodzenie do pracy.

    pozd
    Rafal

  • 2. Data: 2002-07-22 13:46:43
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    Idz do lekarza najlepiej takiego ktory nie leczy chorob wymagajacych pobytu
    w domu i w czasie zwolnienia zacznij prace u nowego.

    pozdrowionka

  • 3. Data: 2002-07-22 14:01:37
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Idz do lekarza najlepiej takiego ktory nie leczy chorob wymagajacych
    pobytu
    > w domu i w czasie zwolnienia zacznij prace u nowego.

    po pierwsze odpowiadaj pod postem.
    po drugie "bardzo mądra rada" - pierwsze co zrobi ZUS to się do niego
    doczepi - albo jest chory i nie może chodzić do pracy i nie pracuje,
    albo chodzi do pracy, to niech chodzi do tego poprzedniego pracodawcy
    też. Trochę pomyślunku.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 4. Data: 2002-07-22 14:33:13
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Xena d. Bazyl wrote:
> [...]
    > doczepi - albo jest chory i nie może chodzić do pracy i nie pracuje,
    > albo chodzi do pracy, to niech chodzi do tego poprzedniego pracodawcy

    Jakby się pracodawca np. spóźnił z wypłatą, to można podciągnąć pod ciężkie
    naruszenie obowiązków pracodawcy i rozwiązać umowę o pracę z dnia na dzień i
    jeszcze wziąć odszkodowanie za miesiąc wypowiedzenia.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 5. Data: 2002-07-22 15:32:20
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Czy jest jakis sposob na odejscie z pracy wczesniej i
    > niechodzi mi tu o "olanie" pracodawcy i poprostu nie przychodzenie do pracy.

    moim zdaniem zaproponowac pracodawcy porozumienie stron z okresem
    "wypowiedzenia" 1 miesiac (tak zeby nie bylo z dnia na dzien)
    i od razu powiedziec, ze jesli _nie_ przyjmie takiej oferty,
    to rozpoczniesz strajk wloski - praca DOKLADNIE 8:15/dobem
    albo notowanie godzin i oczekiwanie wyplaty nadgodzin, wykonywanie pracy
    _dokladnie_ zgodnie ze wskazowkami oraz Twoim zakresem obowiazkow (czyli
    jesli wspolpraconwik zechce od Ciebie czegos spoza zakresu Twoich obowiazkow,
    to musi przyjsc z Twoim szefem itp. upierdliwosci zycia codziennego
    i ABSOLUTNY brak domyslnosci / inicjatywy...
    moze poskutkuje...
    a na pewno NIE jest to lamanie prawa, naciaganie kogokolwiek na cokolwiek itp.

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2002-07-22 17:09:16
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > jest jakis sposob na odejscie z pracy wczesniej i niechodzi mi tu o
    > "olanie" pracodawcy i poprostu nie przychodzenie do pracy.

    Spróbuj się dogadać z pracodawcą. Istnieje możliwość zgody pracodawcy
    na to,że jesteś na wymówieniu bez obowiązku świadczenia pracy.
    Ja jestem właśnie w takiej sytuacji. Firma też się powoli zwija,
    dostałem wymówienie 3 miesięczne i nie muszę chodzić do pracy.
    Oczywiście pensję mam zmniejszoną do minimum.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 7. Data: 2002-07-23 07:22:46
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

> [...]
    > naruszenie obowiązków pracodawcy i rozwiązać umowę o pracę z dnia na dzień
    > jeszcze wziąć odszkodowanie za miesiąc wypowiedzenia.

    Tu nic sie nie da zrobic bo firma ma kase tylko nie ma ochoty krecic dalej
    interesu kase od czterech lat dostaje 5 dni przed koncem miesiaca i nigdy
    sie jeszcze nie spoznili

  • 8. Data: 2002-07-23 07:33:42
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    > moim zdaniem zaproponowac pracodawcy porozumienie stron z okresem
    > "wypowiedzenia" 1 miesiac (tak zeby nie bylo z dnia na dzien)

    tak wlasnie zamierzam zrobic

    > i od razu powiedziec, ze jesli _nie_ przyjmie takiej oferty,
    > to rozpoczniesz strajk wloski - praca DOKLADNIE 8:15/dobem

    ja pracuje 8 na dobe

> [...]
    obowiazkow,
    > to musi przyjsc z Twoim szefem itp. upierdliwosci zycia codziennego

    tu tez niemoge sie do niczego przyczepic niema nadgodzin

    > i ABSOLUTNY brak domyslnosci / inicjatywy...

    to moze byc ciekawe

    Rafal

  • 9. Data: 2002-07-23 07:38:28
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

> [...]
    > dostałem wymówienie 3 miesięczne i nie muszę chodzić do pracy.
    > Oczywiście pensję mam zmniejszoną do minimum.

    bedzie ciezko bo nieskoromnie powiem ze informatyka opiera sie w znaczenj
    czesci na mojej osobie i beda chcieli mnie trzymac jak najdluzej

  • 10. Data: 2002-07-23 14:06:21
    Od: "Ryszard Olkusnik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > na pracownika. Czy jest jakis sposob na odejscie z pracy wczesniej i
    > niechodzi mi tu o "olanie" pracodawcy i poprostu nie przychodzenie do

    Czesc,
    a moze sprobuj sie z nimi dogadac, zebys mogl pracowac w nienormowanym
    wymiarze godzin, na pol etatu, wieczorami albo cos w tym stylu, tak zebys
    mogl rozpoczac prace w nowej firmie nie odchodzac z dotychczasowej.
    Pozdrawiam
    Rysiek