PracaGrupypl.praca.dyskusjeobsługa komputera po studiach.. › Re: obsługa komputera po studiach..
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: obsługa komputera po studiach..
    Date: 23 Jul 2003 15:48:08 -0700

    "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> writes:

    > Jak to kto? Sama napisała. Ktoś jej tylko przepisał na komputerze. Bo
    > rękopisu nie mogła oddać.
    > Co oczywiście nie zmienia faktu, że nie należy się chwalić umiejętnościami,
    > których się nie posiada.

    co w Polsce zdaje sie byc nagminne, nikt juz nawet nie proboje mowic,
    ze to nieuczciwe, wrecz przeciwnie: wiele osob od reki znajduje
    uzasadnienia, dlaczego tak robia i dlaczego powinni.

    a potem jest tak:
    znajomy szukal dwoch programistow do napisania zaprojektowanej juz
    aplikacji (specyfikacja byla) w jezyku C. dal ogloszenie do gazety,
    dostal cos ponad setke CV. Wybral czterdziestu paru, umowil sie na
    rozmowy. w ogloszeniu stalo jak wol, ze wynmagana bardzo dobra
    znajomosc jezyka C i srodowiska pracy unix.
    na te czterdziesci pare osob ZADNA nie byla w stanie odpowiedziec na
    proste pytania dotyczace pisania w jezyku C i systemu operacyjnego
    klasy unix.

    i ja mam teraz pytanie: co sobie ci programisci mysleli? najpierw
    klamali w CV a potem klamali na rozmowie, ze bardzo dobrze znaja
    wymagane zagadnienie.

    co sobie pracodawca moze o takich pomyslec?
    w jaki sposob nastepnym razem bedzie szukal ludzi do pracy? czy da
    ogloszenie do gazety po to, zeby znow stracic 2 tygodnie czasu na
    jalowe rozmowy?

    ciekawe, ze w USA HRowcy klada nacisk na to, zeby wysylac CV tylko na
    ogloszenia, gdzie odpowiada sie kwalifikacjami (mniej-wiecej) i BRON
    BOZE NIE KLAMAC! Owszem, ludzie zwykle podkolorowuja swoje CV, ale
    trzeba to robic umiejetnie, a nie tak, ze twierdzi sie, iz cos znamy
    doskonale, a potem na rozmowie wychodzi, ze nie jestesmy w stanie
    odpowiedziec na najprostrze pytania. znacznie lepiej wypada kandydat,
    ktory mowi, ze czegos nie zna, bo nie zajmowal sie tym tematem, ale
    jest w stanie szybko sie douczyc, jesli zajdzie taka potrzeba.

    w Polsce zas panuje przekonanie, ze w im wiecej miejsc sie wysle swoje
    CV, tym wieksze prawdopodobienstwo, ze sie znajdzie prace. i ze lepiej
    zawyazac swoje kalifikacje albo po prostu klamac, bo pracodawcy tez
    klamia.

    a to przeciez nielogiczne, co wiecej, pare odmow, takich jak powyzej,
    i kandydat zeby utrzymac dobra samoocene wlasna, zaczyna szukac sobie
    przyczyn wlasnego niepowodzenia wszedzie, ale nie w sobie.

    albo z kolei odwrotnie: popada w depresje.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net