PracaGrupypl.praca.dyskusjenetykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą › Re: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
    From: "mirka" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
    Date: Thu, 27 Jul 2006 18:53:39 +0200

    Użytkownik "Irving Washington" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
    news:ea8mmn$p8r$1@inews.gazeta.pl...

    > W oczekiwaniu na przedstawienie miażdżącej riposty, jaką jej
    > przedstawisz - pozdrawiam :)
    > m.

    Do owej pani asystentki odpisałam jeszcze zanim wysłałam posta na grupę z
    pytaniami. Mail był treści:

    "Szanowna Pani M,

    Świadomie użyłam zwrotu "Witam" i tym samym nie określiłam konkretnego
    odbiorcy swojego maila, gdyż miałam świadomość, tego że Pan Imię Nazwisko
    Prezesa osobiście rekrutacją się nie zajmuje. Zadanie to powierzy
    odpowiedzialnemu za to pracownikowi kadr, zaś jego korespondencję odbiera
    asystent/asystentka (płeć kadrowca/asystenta wówczas pozostawała dla mnie
    tajemnicą zatem zastosowałam taki a nie inny zwrot grzecznościowy).
    Ponadto chciałam Pani zwrócić uwagę w jeszcze jednej kwestii. Zarzuciła mi
    Pani niestosowność użycia pewnego zwrotu, a sama dopuściła się znacznie
    większych wad.
    Po pierwsze podstawowa zasada savoir vivre jasno określa zwroty grzecznościowe
    w korespondencji. Zwracając się do kogoś per Pan/Pani piszemy te zwroty wielką
    literą. Tak nakazuje etykieta.
    Po drugie w dobie komputerów i Internetu obowiązuje ponadto netykieta. A ta
    jasno określa, że odpowiedź na maila powinna znajdować się zawsze pod
    cytowanym mailem.

    pozdrawiam
    Imię Nazwisko

    PS. O korzystaniu z opcji "pisownia" bądź klawisza F7 nie wspomnę."

    Wydaje mi się, że zrobiłam to w sposób kulturalny. Zatem miażdżąca riposta,
    jak oczekujesz, to chyba nie jest. Chociaż znajoma twierdzi, że wyszło
    bardziej ironicznie niż kulturalnie. Asystentka nie odpowiedziała, czemu się
    specjalnie nie dziwię. Nie zamierzałam sie z nikim kłócić bo to bez sensu.
    Maila do szefa też chyba sobie odpuszczę. Jeżeli pracuje z takimi nadętymi
    bufonami i mu to odpowiada to po pierwsze ja tam nie pasuję, a po drugie
    możliwe, że sam nadętym bufonem jest i spłynęłoby to po nim jak woda po
    tłustej gęsi oraz przypiąłby mi łatę rozgoryczonej frustratki.

    pozdrawiam
    mirka