PracaGrupypl.praca.dyskusjenetto a brutto na wlasnej dzialnosci › Re: netto a brutto na wlasnej dzialnosci
    From: "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: netto a brutto na wlasnej dzialnosci
    Date: Mon, 12 May 2008 19:21:04 +0200

    Dnia 2008-05-12 19:07 [szaku] napisał(a):

    > Vat 22%

    To to na pewno nie ;-)

    > Wiec myslalem ze to dobrze jest kwota brutto x 0.78 potem od tej kwoty
    > podatek liniowy i od co zostanie place zus?

    W działalności gospodarczej rozliczenia odbywają się w kwotach netto.
    VAT nie jest ani przychodem ani kosztem (no chyba, że jedną ze stron
    jest nie vatowiec ale tu jak rozumiem nie będzie takiej sytuacji).
    Nie daj się zrobić w brutto bo druga strona sobie o te pieniądze
    pomniejszy vat należny a Ty będziesz to musiał oddać US. Traktuj vat
    jako coś co nie istnieje. Umowę podpisz na odpowiednią kwotę netto. Na
    fakturze do tej kwoty doliczysz 22% vat, który potem odprowadzisz do US.
    Zauważ przy okazji, że 22% doliczane do netto to nie to samo co 22%
    odejmowane od brutto. To drugie jest o 22% większe od pierwszego ;-)
    ZUS płacisz w stałem wysokości ogłaszanej co kwartał przez ZUS bez
    względu na wysokość osiąganego dochodu. Jak nie osiągasz to też płacisz.
    Podatek płacisz od przychodów pomniejszonych o ZUS i koszty ich
    uzyskania. Liniowy wtedy kiedy taki zadeklarujesz. Jak nie to rozliczasz
    się normalnie wg skali. Btw przy tej kwocie, o której piszesz lepiej
    rozliczać się wg skali bo masz ulgi, których przy liniowym nie będzie.
    Generalnie księgowość sobie trzeba prowadzić do tego bałaganu.
    Aha. Jeśli to przypadkiem Twój pracodawca Ci proponuje przejście na DG
    to o liniowym podatku i ulgowym ZUS możesz zapomnieć.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::