PracaGrupypl.praca.dyskusje"na czarno" › Re: "na czarno"
    From: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "na czarno"
    Date: Thu, 11 Aug 2005 18:20:19 +0200 (CEST)

    In pl.praca.dyskusje, you wrote:
    > Pytanie czysto teoretyczne:

    Czysto teoretycznie: nie powinno sie robic nic na czarno.
    Poza tym, ze jest to oszustwo podatkowe, to jest to niemoralne.
    Ale to tak mowie czysto teoretycznie, bo praktycznie to obserwuje
    sie wiele rzeczy zrobionych na czarno. Teoretycznie zrobienie
    czegos zbyt tanio powoduje powstanie obowiazku uiszczenia podatku od
    dochodu u zleceniodawcy ...

    > Czy powinno się wpisywać do cv prace wykonywane na czarno?
    > Często widuję, ze ludzie wpisują udzielanie korepetycji lub robie stron
    > internetowych itp. choc robili to na lewo...

    Jak zglosisz sie za 20 lat jako kandydat na prezydenta, to Ci
    ktos to wykopie i pokaze wszem i wobec, jak to nie zaplaciles tyle
    to a tyle podatku, z odsetkami bedzie to 1 mln zl i notowania Ci spadna
    w sondazach.

    Wiec lepiej nic nie robic na czarno, a jesli sie tym chwalic to nie publicznie,
    ale z drugiej strony ryzyko jest tak nikle a sankcje tak niewielkie (chyba, bo
    nie mam zamiaru nigdy tego sprawdzac), w dodatku spolecznie praca na czarno
    jest bardziej niz tolerowana.

    W skrocie: to Twoje ryzyko, Ty je podejmujesz, nie slyszalem, zeby ktos
    za prace na czarno poszedl siedziec.

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Klaban