PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki?
    From: jd <j...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki?
    Date: Mon, 25 Nov 2002 12:08:49 +0100

    "Nina M. Miller" wrote:

    > a teraz na mieszkanie sobie trzeba zarobic i go kupic, albo wziac
    > kredyt (chociaz przy obecnych warunkach w polsce to kredytu
    > mieszkaniowego brac sie raczej nie oplaca...).
    >
    > normalne. na calym swiecie tak jest.
    > myslisz, ze w innych krajach (poza wspomniana juz tutaj krea, kuba i
    > innych bastionach komunizmu) to ci ktos cos da za darmo?

    Tu sie mylisz. W wielu panstwach istnieje bardzo rozwinieta sfera mieszkalnictwa
    socjalnego. Np. 70% spoleczenstwa niemieckiego (dane cytuje z pamieci) w takowych
    mieszka. Ich standard jest, jak na polskie warunki, bardzo wysoki.

    > a ile zarabiaja inni naprawde dobrzy kostruktorzy? tez yle co ty?
    > a moze warto zmienic pracodawce na lepszego? a moze warto
    > przeprowadzic sie tam, gdzie bedzie lepiej platna praca i perspektywy?
    > a moze warto zaczac pracowac na wlasny rachunek?

    Ale nie zmienia to faktu, ze w Polsce stosunek placy do cen jest, np. w porownaniu
    z krajami Unii (a z tymi krajami porownanie jest uzasadnione, bo sa to standardy
    do jakich dazymy), po prostu chory. Ceny wielu artykulow i dobr sa takie, jak na
    Zachodzie , a place - szkoda gadac (pisal o tym np. w watku "Praca w Polsce?"
    (poczatek: 2002-11-11) nasz zastanawiajacy sie nad powrotem do kraju zamieszkaly w
    Szwecji rodak). A aktualna sytuacja gospodarcza na pewno te relacje poglebia.

    Nie neguje Twojej opinii i generalnie sie z Toba zgadzam. Ale to, co piszesz ma
    zastosowanie w normalnie funkcjonujacych gospodarkach i spoleczenstwach. Polski
    takimi przymiotnikami opisac na pewno nie mozna.

    jd