PracaGrupypl.praca.dyskusje › moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii

  • 121. Data: 2009-08-19 11:27:05
    Temat: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-08-17 18:08, Jotte pisze:

    /ciach/

    Wiesz, przeważnie piszesz z sensem i miło się czyta to co wysyłasz, ale
    teraz to pierd...łeś ostro...

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 122. Data: 2009-08-19 11:48:12
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-08-18 11:54, mihau pisze:

    > Na zachodzie to brzuch, a nie szczupła sylwetka, jest oznaką biedy. W
    > Polsce zresztą też to się zaczyna.

    A co z tymi, którzy brzuszka się "dorobili" kiedy jeszcze nie był oznaką
    biedy? ;)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 123. Data: 2009-08-19 11:49:26
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 2009-08-19 12:34, Herald wrote:
    > http://nie.com.pl/art20991.htm
    > http://nie.com.pl/art21011.htm

    Podziel przez dwa wszystko to co przeczytasz w tej gazecie.

    --
    Piotr Piwko
    http://www.embedded-engineering.pl/

  • 124. Data: 2009-08-19 14:18:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h6g9v2$5n$1@atlantis.news.neostrada.pl Rajmund
    <r...@n...pl> pisze:

    > Katastrofa.
    Klęska totalna. Masakra.

    > Podajesz przykłady skrajnie patologiczne, co widać poniżej.
    Przerysowanie jest jedną z najbardziej sugestywnych, plastycznych i
    przyswajalnych form obrazowania rzeczywistości.

    > Mądrym owszem, jak najbardziej.
    > Mieszasz pojęcia wrodzonej inteligencji, nabytej kultury, tzw. mądrości
    > życiowej i wykształcenia.
    Nie sądzę abym cokolwiek mieszał. Inteligencja to cecha umozliwiająca (w
    adekwatnym zakresie) zdobywanie wiedzy (w tym uczenia się, kojarzenia
    faktów, zapamiętywania itp.). Zaś mądrość to umiejętność właściwego
    korzystania z nabytej wiedzy.
    Wykształcenie nie zapewnia mądrości. Nie wystarczy także (i niekoenicznie
    trzeba) długo żyć i/lub wiele przeżyć aby być "życiowo" mądrym.

    > Dobór naturalny wciąż ma miejsce.
    Zdania są podzielone, choc wiele na to wskazuje.

    > Inaczej podałbym wiek z dokładnością do dziesiątych części, np 21,0 ;-)
    > Możesz poruszać się z dokładnością do 1 roku.
    Dzięki, łaskawco.
    Ale ja tak zrobiłem - od 21,5 do 30,5 jest 9 równych lat.

    > Niczego nie rzuciłem. ;-)
    No to rzuć coś, bądź hardcorem.
    Nie wiem - palenie, picie, zioła, pracę, kobietę... :)

    > O to, że zachowania i motywacje życiowe ludzi są pochodną ich
    > biologicznych instynktów. Konkretnie potrzeby założenia "gniazdka" i
    > rozmnożenia się.
    Człowiek ma jeszcze rozum. Fakt, nie każdy. I nie każdy umie używać.

    > I nadążasz?
    Na razie tak.

    > Z wiekiem coraz mniej mi na tym zależy.
    Dziwne, ja mam odwrotnie. Ogromna motywacją jest dla mnie obserwacja
    dzisiejszych tzw. seniorów, którzy są bezradni czy nawet wystraszeni wieloma
    zdobyczami cywilizacyjnymi i nie są zdolni z nich korzystać (np. nowoczesne
    usługi bankowe, telefonia komórkowa, platformy informacyjne, rozwywka, że o
    internecie nie wspomnę). Wielu żyje na marginesie, zamknięci w wewnętrzym
    getcie, dzieląc czas między nieszpory, radio Maryja i telewizję Trwam. Wielu
    też uważa, że to oni mają rację, a świat jest zły. Biedni ludzie, przymusowi
    Amisze...
    Uczynię wszystko aby nie stać się kiedyś kimś takim.
    Poza tym świat jest po prostu ciekawy.

    > Domyślam się.
    Błędnie.

    > Ale zdarza ci się spojrzeć?
    Niechętnie. Jednym okiem... ;)

    > I co? Zobaczyłeś? ;-)
    > Np., że twoja twarz przybiera dziwne kształty, przemieszczają się oczy,
    > nos...
    Co ty, ja niczego nie biorę...
    Mówiłem ci - rzuć coś. :)))

    > Jesteś ubezpieczony?
    Od czego?

    > No właśnie. Emotikonem zasugerowałeś żart.
    > Ale to nie było śmieszne, bo becikowe to kpina.
    A skąd. To było przemyślane posunięcie PR-owe.
    Inna sprawa, że przemyślane na takim poziomie, jaki był dostępny
    pomysłodawcom.

    > Przytoczyłeś przypadki skrajnie beznadziejne.
    > Dodaj do tego i inne czynniki, jak alkohol, narkotyki, molestowanie
    > nieletnich, kazirodztwo...
    Wyżej napisałem o celu przerysowywania.

    > Dziecko wypowiadającego sie na tym forum Michała (Adama?) było jego
    > świadomym wyborem.
    Owszem, w każdym razie tak twierdzi.
    Niemniej świadomy nie oznacza automatycznie mądry, słuszny.

    > Nie przelewa mu się, ale dąży do poprawienia swojego statusu.
    To ładnie, ale kolejność nie ta. To jest moje zdanie i będę się go trzymał.
    ;)

    > A pomoc rodziców nie jest wstydem.
    Taka kategoryczność jest błędem.
    Czym innym jest sytuacja, kiedy młode (jeszcze) małzeństwo chce pojechać bez
    potomstwa na jakąś fajną wycieczkę, urlop, odpocząć od stałej i męczącej
    obecności progenitury, poczuć się swobodnie. I korzystają z pomocy dziadków
    zostawiając dzieci pod ich opieką (którą zresztą cząsto dziadkowie całkiem
    lubią).
    Ale czym innym jest zrobić bez sensu bachora, chajtnąć się z przymusu, bez
    chaty, bez przyzwoitych dochodów po czym zwalić się rodzicom nałeb i
    zamieszkać w pokoju w ich mieszkaniu. Jak to nie jest wstyd, to chyba tylko
    dla kompletnych bezwstydników.

    > Rodzice często sami oferują pomoc, jeśli nie finansową, bo nie zawsze ich
    > na to stać, to przy wychowaniu dziecka, bo żłobek też kosztuje całkiem
    > sporo.
    Właśnie dlatego trzeba mieć odpowiednie zabezpieczenie finansowe.
    Przecież jasno pisałem - parę musi być stać na rozród.
    Nie stać cię na własny dom czy własnościowe mieszkanie - mieszkasz w
    komunalce lub wynajmujesz.
    Nie stać cię na porządny samochód - jeździsz rowerem albo jakimś pełnoletnim
    sztrudlem.
    Nie stać cię na frykasy - degustujesz parówki.

    > Społeczeństwo ogólnie jest niezamożne. I gdyby każdy kalkulował tak jak
    > ty, to pogłowie Polaków znacząco i systematycznie by spadało. Chyba i tak
    > już zaczęło spadać.
    Trudno. Ilość niekoniecznie przechodzi w jakość.

    --
    Jotte

  • 125. Data: 2009-08-19 14:20:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h6gnib$rif$1@inews.gazeta.pl Mich@l
    <k...@t...cy> pisze:

    >W dniu 2009-08-17 18:08, Jotte pisze:
    > /ciach/
    > Wiesz, przeważnie piszesz z sensem i miło się czyta to co wysyłasz, ale
    > teraz to pierd...łeś ostro...
    Ale co niby, boś wyciął?? Do czego się odnosisz?

    --
    Jotte

  • 126. Data: 2009-08-19 14:32:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1kh9vb95dhajg$.dlg@kapselek.net Kapsel
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > No pewnie, przecież oni wszyscy pracują i zarabiają tyle, ile dóbr (w
    > szerokim pojęciu) wyprodukują.
    Jesteś dziwnie przywiązany do terminu "wyprodukują" co sugeruje, że dla
    ciebie dobro to coś, co można wziąć do ręki, dotknąć, zobaczyć. Tymczasem
    istnieją przecież dobra niematerialne, a ich wytworzenie może być bardzo
    kosztowne.
    Zdrowie, bezpieczeństwo wewnętrzne i zewnętrzne, wiedza, umiejętności itd.
    Powinieneś patrzeć troche szerzej.

    > W przypadku straży, czy medyków faktycznie trudno o pełny kapitalizm,
    W wielu dziedzinach tzw. kapitalizm jest nie tylko zbędny, ale wręcz
    szkodliwy.
    I nie jest w żadnym razie uniwersalnym remedium na wszystko.
    Ty jak nabywasz nowe majtki to je po prostu kupujesz aby nie mieć gołej
    dupy, czy czynisz inwestycję bieliźnianą, która powinna się zwrócić? :)

    > ale górnictwo w Polsce to jakaś kompletna porażka.
    A ty się znasz na górnictwie, jego roli w gospodarce naszego kraju oraz
    istniejących uwarunkowaniach?

    --
    Jotte

  • 127. Data: 2009-08-19 16:39:17
    Od: "kris" <b...@b...pl>

    > pisałem - jego życie, decyzje, sumienie

    "Live a good, honorable life. Then when you get older and think back,
    you'll enjoy it a second time." DALI LAMA

    nie uważam zresztą żebym musiał iść jakoś po trupach
    aby coś osiągnąć.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 128. Data: 2009-08-19 17:47:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > On 2009-08-16, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie fałszuj mojej wypowiedzi. Nic mu nie proponuję,
    > a jedynie się zastanawiam gdzie on traci tą kasę.
    > 700 na samochód? Come on.

    400 mozesz wydac na samo paliwo.
    Ubezpieczenie bez problemu moze byc 2400 rocznie co daje 200 miesiecznie.
    Pozostala stowa moze na klocki nie starczyc, a reszta gdzie?

  • 129. Data: 2009-08-19 18:38:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-19, Ghost <g...@e...pl> wrote:

    [...]

    > 400 mozesz wydac na samo paliwo.

    Można i 2000, tylko czy musi tak być?

    > Ubezpieczenie bez problemu moze byc 2400 rocznie co daje 200 miesiecznie.

    Możę i więcej, tylko czy musi tak być?

    > Pozostala stowa moze na klocki nie starczyc, a reszta gdzie?

    Wystarczy nie jeździć samochodem do sklepu po byle pierdołę.
    Gość mieszkanie wynajmuje, więc wymówka że ma daleko do pracy
    zalatuje jakimś masochizmem. To jak jeszcze wyjeździć te
    700 zł / m-c?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 130. Data: 2009-08-20 08:09:31
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-08-19 16:20, Jotte pisze:

    > Ale co niby, boś wyciął?? Do czego się odnosisz?

    Do całego wpisu, inaczej bym zostawił jakiś fragment.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl