PracaGrupypl.praca.dyskusje › masowa wymiana pracowników?

  • 11. Data: 2006-11-24 09:40:33
    Temat: Re: masowa wymiana pracowników?
    Od: "kElka" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacros" <j...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:ek54cv$do3$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Daleki jestem od nasyłania czegokolwiek na kogokolwiek.. uważam że
    jedynie
    > mogłoby sie odbić czkawką osobom nie wymienionym w ogłoszeniu
    > np miłym paniom z kadr... szefostwo zawsze sie wylize.
    > Pisze ponieważ poczułem sie .... właśnie jak?
    > Czy tak wygląda zapłata za lojalność wobec firmy?
    > na cholere nam wpajają teksty o zaangażowaniu i że wszyscy (my i
    szefostwo)
    > jedziemy na jednym wózku?

    Zwariowałeś?? Takie teksty to czym gorsza firma tym więcej (np w
    hipermarketach) Szefostwo ma tak dobierać pracowników i tak zarządzać by
    ich praca przynosiła jak największy zysk. A Twoja lojalność wobec firmy
    powinna opierać się na wynagrodzeniu i tym czy Cię traktują po ludzku.
    Jeśli otrzymuje 1000 zł i traktują mnie jak śmiecia to dlaczego mam czuć
    jakąkolwiek lojalność do firmy?
    Jak jestem chociaż średnia to znajdę inną pracę, dlaczego mam się
    przejmować,ze jak zbankrutują to prezes nie dostanie swoich pięciu tysięcy?

  • 12. Data: 2006-11-24 11:44:45
    Od: "liszia" <aliszia*@op*.pl>

    > Wczoraj szefostwo wpadło na pomysł zamieszczenia w prasie i necie
    > ogłoszenia o prace dla stanowisk:
    > -sekretarki
    > -samodzielnego specjalisty ds ...
    > -samodzielnego specjalisty ds ...
    > -samodzielnego specjalisty ds ...

    Jestem troche zdzwiniona odpowiedziami powyzej.
    Przyczyn takiego dzialania firmy moze byc wiele.
    A może firma otwiera firmę córke. Może właściciel otwiera nową podobną
    działalność. Może firma otwiera oddział. MOże może może...
    Zastanawia mnie tylko, dlaczego pracownik ma od razu podejście "waleczne"
    "szefostwo postanowiło nas wymienić na nowych i tanszych?
    chce nas wystraszyć i zdyscyplinować?"

    Dlaczego autor postu pomyslal, aby napisac o tym na grupie, ale nie wpadl na
    genialny pomysl, zeby porozmawiać z pracodawcą. Czy to takie trudne? A może
    ma świadomość, że pracodawca ma podstawy, aby nie być zadowolonym ze
    świadczonej na rzecz firmy pracy. Wnioskuje, że skoro ktoś ma takie
    podejrzenia to wcale nie jest lojalnym pracownikiem.

    Kiedy pracownicy w końcu zrozumieją, że zatrudnienie nowej osoby to spory
    koszt i niebezpieczeństwo dla firmy. Ze tak samo trudno o dobrego pracownika
    jak o dobra prace o ile nie trudniej, bo pracodawca wiecej ryzykuje.

    Czy pracodawca przy każdym spóźnieniu lub niedociągnieciu podejrzewa
    pracownika o złe zamiary? Czy dając mu urlop jest przeświadczony, że będzie
    pracował w tym czasie dla konkurencji?

    Jaki pracownik, taka ma praca!

    Pozdrawiam

    niepracodawca:)

  • 13. Data: 2006-11-24 13:14:19
    Od: "kElka" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "liszia" <aliszia*@op*.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A może firma otwiera firmę córke. Może właściciel otwiera nową podobną
    > działalność. Może firma otwiera oddział. MOże może może...

    A może lojalni pracownicy związani z firmą powinni być poinformowani, ze
    firma otwiera firmę córkę?
    A może poinformowani , ze firma otwiera (ma zamiar )oddział. ?
    Ja wiem że wszystko jest tajne i poufne i byle jaki śmieć- przepraszam
    pracownik nie ma prawa wiedzieć nawet ogólnie czy firma bankrutuje czy się
    rowija, bo pewnie zażądał by pieniędzy za nadgodziny. Ale w momencie
    upublicznienia (oferty pracy w gazecie) wypadało by pracownikom wyjaśnić w
    dwóch słowach. No ale kto by się przejmował co oni myślą- mają być lojalni.

    PS a co znaczy lojalni? Nie popełniający przestępstw na szkodę firmy?
    Popełniający przestępstwa dla dobra firmy? (np narażanie życia i
    zdrowia -przy nieprzestrzeganiu zasad BHP bo coś musi być zrobione? Mowiący
    o swojej firmie w samych superlatywach?

  • 14. Data: 2006-11-24 13:18:48
    Od: "przemek" <n...@n...com>

    Użytkownik "kElka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak jestem chociaż średnia to znajdę inną pracę, dlaczego mam się
    > przejmować,ze jak zbankrutują to prezes nie dostanie swoich pięciu
    > tysięcy?

    Prezes dostaje pewnie dużo więcej...

  • 15. Data: 2006-11-24 13:22:43
    Od: "przemek" <n...@n...com>

> [...]

    > koszt i niebezpieczeństwo dla firmy. Ze tak samo trudno o dobrego
    > pracownika jak o dobra prace o ile nie trudniej, bo pracodawca wiecej

    Niestety tego zwykle pracodawcy nie rozumieją, dla nich pracownicy do
    elementy wymienne - często nie zdają sobie sprawy, że wdrożenie pracownika
    do pełnej wydajności na stanowisku to od to koszt 1-12 miesięcznych pensji
    tego pracownika.

  • 16. Data: 2006-11-24 13:31:59
    Od: "Any User" <a...@d...com>

    > A może ma świadomość, że pracodawca ma podstawy, aby nie być zadowolonym
    > ze świadczonej na rzecz firmy pracy. Wnioskuje, że skoro ktoś ma takie
    > podejrzenia to wcale nie jest lojalnym pracownikiem.

    Tak w kwestii formalnej - może być też superlojalny, ale po prostu mało
    wydajny...

  • 17. Data: 2006-11-24 13:47:58
    Od: herakles <h...@b...pl>

    [ciach]

    Ja bym zrobił tak w różnych przypadkach:
    Jeśli bym wiedział, że raz dwa znajdę pracę z podobnym albo wyższym
    wynagrodzeniem, a bym nie chciał pozostać w dotychczasowej firmie, to:
    a) wysłałbym CV na ogłoszenie i zaznaczył oczekiwania finansowe.
    b) poszedłbym po podwyżkę do szefa z dokładnie takimi samymi wymaganiami
    finansowymi.
    Jak bym chciał zostać to wysłałbym tylko cv, a jeśli nic z powyższych to
    zapytałbym szefa, o co chodzi i czy planowane jest twoje zwolnienie.

  • 18. Data: 2006-11-24 13:48:27
    Od: herakles <h...@b...pl>

    herakles wrote:

> [...]
    > Jak bym chciał zostać to wysłałbym tylko cv, a jeśli nic z powyższych to
    > zapytałbym szefa, o co chodzi i czy planowane jest twoje zwolnienie.
    bo nie wiesz czy masz się rozglądać za nową firmą czy nie.

  • 19. Data: 2006-11-24 14:22:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Ja wiem że wszystko jest tajne i poufne i byle jaki śmieć- przepraszam
    > pracownik nie ma prawa wiedzieć nawet ogólnie czy firma bankrutuje
    > czy się rowija, bo pewnie zażądał by pieniędzy za nadgodziny.

    Pracownika nie powinno to w ogóle interesować i nie powinno z tego nic dla
    pracownika wynikać - powinien negocjować satysfakcjonujące go warunki nie
    oglądając się w ogóle na "potencjał" firmy. Niezależnie od tego "potencjału"
    powinien żądać wynagrodzenia za nadgodziny. Dzięki temu pracownik nie musi
    ciągle tego "potencjału" szacować i porównywać go ze swoją płacą (dochodząc do
    frustrujących wniosków ;) ). Nie bez znaczenia jest fakt, że nawet kluczowy
    pracownik ma g... a nie wiedzę o sytuacji firmy :).

    entrop3r

  • 20. Data: 2006-11-24 15:55:04
    Od: "jacros" <j...@z...pl>

    Witam i dziekuje za Wasze wypowiedzi.
    Chciałbym dodać ze wraz z kolegą specjalistą ds... pełniącym obowiązki
    kierownika poszliśmy zasiegnąć języka do v-ce Prezesa naszego przełożonego..
    niestety daliśmy sie zbyć jak dzieci, na nasze pytanie, odpowiedzią było
    milczące spojrzenie
    w końcu kolega spytał
    -jest tak potrzeba?
    -tak jest.
    zero sugestii czy mamy to brać do siebie czy nie?
    I nadal nie wiemy o co chodzi...
    Co do waszych sugestii na temat firmy córki nowego oddziału itp. cchiałbym
    wyjaśnić że pracuje w dość ospałym na pół sprywatyzowanym
    przedsiebiorstwie.. raczej nie rozwijającym sie.. pare dni temu odszedł od
    nas prezes (sam) pozostał narazie tylko vice i to on dał te ogłoszenia, być
    moze kojarzymy sie zbyt z poprzednim szefem niewiele od nas starszym.. (3x
    latek)
    Miłego weekendu, nadal czekam na wasze sugestie