PracaGrupypl.praca.dyskusjelist motywacyjny - po co to komu?? co pisać?? › Re: list motywacyjny - po co to komu?? co pisać?? [OT]
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: list motywacyjny - po co to komu?? co pisać?? [OT]
    Date: Thu, 21 Jun 2007 16:57:36 +0200

    Any User napisał(a):
    > Zgadza się, gdyż 50.000 złotych kapitału na Sp. z o.o. poważnie
    > ogranicza przedsiębiorczość. Przy minimalnym kapitale rzędu 4.000
    > założyłbym sobie chętnie taką spółkę, mając pewność, że nie ryzykuję nic
    > więcej, niż ten właśnie kapitał. Przy 50.000 ryzyko jest już zbyt duże.

    Jeżeli nie zamierzasz zaciągać zobowiązań, których nie będziesz spłacał
    to nie masz się czego bać i spokojnie możesz założyć zwykłą działalność
    gospodarczą z kwotą 4000 zł. Nie będziesz miał długów to nikt ci więcej
    nie zabierze. Jak interes nie wypali najwyżej stracisz te 4000. Czyli
    nic więcej nie ryzykujesz, a takie było twoje założenie.
    To po co ci Sp.z o.o.?

    Na Sp.z o.o. możesz się przekształcić jak już ustukasz kapitał, który
    zabezpieczy twoich wierzycieli gdyby ci się noga powinęła.

    Gdyby minimalny kapitał wynosiłby 4000 to musiałbyś poszukać frajera,
    który wystawiłby ci większą fakturę z terminem płatności. Nie bez powodu
    wysokość kapitału została zmieniona. Zbyt dużo ludzi zakładało Sp.z o.o.
    właśnie z takim minimalnym kapitałem i zostawiało uczciwych (ale
    naiwnych) ludzi z ręką w nocniku.

    Jeżeli masz uczciwe zamiary, a nie masz kapitału to na początku parasol
    w postaci Sp.z o.o. do niczego ci nie jest potrzebny.

    > Oczywiście sytuacja by się bardzo zmieniła, gdybym podszedł do tej
    > spółki, jak do podstawowego, przyszłego źródła dochodu - nie jest to
    > jednak moim celem, chciałbym po prostu spróbować sił w samodzielnym
    > biznesie, ale bez nadmiernego ryzyka własnego. Kapitał 50.000 mi to
    > jednak uniemożliwia.

    To nie jest kwestia wysokości kapitału. Jak narobisz odpowiednio dużo
    długów to i milion dolców ci nie pomoże. Pogrążysz tylko wierzycieli.
    Jak chcesz "tylko spróbować" to próbuj za swoje pieniądze.

    Piotr