PracaGrupypl.praca.dyskusjeleasing i zwrot VAT? › Re: leasing i zwrot VAT?
  • Data: 2004-04-02 10:27:58
    Temat: Re: leasing i zwrot VAT?
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/24/2004 6:56 PM, Pe.Ka wrote:
    > Dnia 04-03-24 17:23, osoba przedstawiająca się jako "MagdaK." napisała
    > co następuje:

    > W zeszłym roku zawieszałem na pewien czas działalność. Miałem lekką
    > nadpłatę VAT i w ostatniej deklaracji przed zawieszeniem zaznaczyłemn
    > żeby mi tą nadpłatę zwrócili. Jakieś 3 tygodnie później dostałem
    > wezwanie do US. Okazało się że chodzi o to zaznaczenie.
    > Zostałem pouczony, że przy mojej działalności (sprzedaż usług tylko na
    > 22%) nie ma możliwości otrzymania zwrotu nadpłaconego podatku, nawet
    > gdybym likwidował działalność. Zwroty otrzymują tylko podomioty, które
> [...]

    W sytuacji leasingu zwrot watu jest równie prawdopodobny, jak lot na
    księzyc na koszt skarbu państwa.
    Leasing to bardzo fajna rzecz, bo jeżeli zechcesz wykupić samochód za
    tzw. ostatnią ratę inaczej niż jako DG lub jeżeli kupi go inna osoba, to
    za cenę rynkową, czyli efektywnie za samochód zapłacisz dwa razy.
    Podobnie przy sprzedaży, etc. należy naliczyć i odprowadzić VAT -
    konkludując leasing jest opłacalny dla firmy, która cierpi na brak
    kosztów i nadmiar VAT-u.
    Ponadto firma leasingowa bierze kredyt, więc w rzeczywistości ponosi się
    koszt kredytu i dzierżawy.
    Ponadto: firma leasingowa dokonuje zwykle cesji na rzecz banku, więc
    ewentualne użeranie ma miejsce z bankiem, a ten nie musi się procesować,
    bo ma lepsze narzędzia do walenia klienta w zęby.

    Nawet gdyby zwrot VATu był możliwy, to jego żądanie implikuje zwykle
    kontrolę, która, nawet jeżeli niczego się nie doszuka, to co najmniej
    utrudnia pracę.

    Pzdr: Catbert