PracaGrupypl.praca.dyskusjeksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge) › Re: ksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge)
    From: "Mir" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ksztalcenie wyzsze w Polsce (dluge)
    Date: 27 Nov 2003 12:15:36 +0100

    > ekonomię nie "dostajesz" automatycznie zawodu księgowego czy analityka
    > finansowego.
    > Masz po prostu umieć zastosować swoją wiedzę w różnych sytuacjach, a jeśli
    > czegoś nie wiesz masz wiedzieć gdzie tego szukać.
    > Mozesz zostać księgowym, analitykiem, konsultantem biznesowym czy
    > wdrożeniowcem ERP - to już zależy od Ciebie - do czego masz lepsze
    > predyspozycje i zainteresowania.

    Wiem jak jest, a piszę jak by było lepiej - to ile jeszcze po studiach mam się
    zastanawiać kim chcę zostać? Właśnie na studiach powinienem to wiedzieć i po
    zrobieniu danej specjalizacji powinienem otrzymać zawód. Konkretny zawód da mi
    możliwość znalezienia pracy od podstaw. Czy to nie lepsze rozwiąznie, niż
    uczenie się 5 lat i dopiero wówczas podejmuję decyzję co robię dalej i znów się
    uczę? Czy nie lepiej najpierw być księgowym, potem analitykiem finansowym,
    potem kierownikiem a na końcu dyrektorem finansowym? A my chcemy być po
    studiach od razu na ostatnim szczeblu kariery.
    To po co się uczyłem 5 lat? 5 lat na samo rozszerzanie horyzontów, to chyba
    strata czasu, możnaby coś konkretniejszego wynieść po takim okresie.