PracaGrupypl.praca.dyskusjekoszty uzyskania przychodu › Re: koszty uzyskania przychodu
    From: "Artur Witak" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty uzyskania przychodu
    Date: Fri, 4 Jan 2002 19:16:48 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@praxis2.pol.pl

    > Witam,
    > mam pytanie do ludzi zorientowanych w temacie ;))
    > czy jako programista mający umowę na czas nieokreślony, mogę skorzystać z
    > art. 22 ust. 9 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? :
    > "Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się w następującej
    wysokości
    > w stosunku do uzyskanego przychodu:[...] z tytułu korzystania przez
    twórców
    > z praw autorskich i artystów wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu
> [...]
    Jak najbardziej można z tego skorzystać...tyle że jak pamiętam (a może szef
    mnie kiwał ;-)
    to należy wtedy zmienić umowę o pracę...
    tj. pensję podzielić na płacę zasadniczą i to co idzie jako "prawa
    autorskie"
    no i tutaj miałem problem ... żeby mi się to opłaciło musiałbym zrezygnować
    co by nie mówić z dość wysokiej pensji ... a wsiąść na umowę o pracę
    niezbędne minimum..
    a to nie za bardzo mi odpowiada w dzisiejszych czasach niepewności o pracę..
    a różnica nie wychodziła mi znowu aż taka by warto było ryzykować...
    zresztą jak chcesz podjąć takie ryzyko to może lepiej wyjdziesz pracując na
    własny rachunek u szefa ?