PracaGrupypl.praca.dyskusjekoszty badania do pracy przed podpisaniem umowy??? › Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    From: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Date: Tue, 18 Apr 2006 19:03:52 +0200
    <e1igoj$1rj0$1@news.mm.pl> <e1ii8v$e8n$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <e1im6e$1tod$1@news.mm.pl> <e1innn$5mv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <e1j3jg$5i8$1@node1.news.atman.pl> <e1j85c$9cs$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <e1ji63$gnh$1@news.mm.pl> <e1komk$sh3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Xbm%f.12884$JZ1.514203@news.xtra.co.nz>
    <e1letf$ov2$1@node1.news.atman.pl>
    <5HF%f.13042$JZ1.522491@news.xtra.co.nz>
    <e1nq1g$of9$1@news.dialog.net.pl> <e1qjrr$dg0$1@news2.ipartners.pl>
    <e1qu8n$fht$1@news.dialog.net.pl> <e1r7qc$njt$1@news2.ipartners.pl>
    <XLz0g.13463$JZ1.550964@news.xtra.co.nz>

    On Mon, 17 Apr 2006 10:42:55 +1200, Immona wrote:

    > Tak po trollowsku sie zastanawiam, czy wygladu nie daloby sie
    > zinterpretowac jako czegos, co zawsze moze miec znaczenie z powodu
    > reakcji, jaka wywoluje w ludziach, z ktorymi dana osoba sie styka
    > (wspolpracownicy, szef) i wplywu wprowadzenia ich w odpowiedni nastroj
    > na ich wydajnosc.

    Miałem na myśli wygląd (nazwijmy to fizjonomią) przyszłego pracownika,
    a nie np. wypisaną na twarzy depresję, która może być wynikiem wad
    osobowości uniemożliwiających funkcjonowanie w organizacji. Są np. brzydcy
    ludzie, jednocześnie bardzo ciepli (czyt. nie powodujący konfliktów)
    i genialni w tym co robią. :)
    Ale jesli trafi się tzw. "wredna" osoba, to może się tylko nadać na
    drugiego zastępcę w przeciwwadze do tego drugiego "dobrego" zastępcy. ;)
    Spotykałem się z takimi układami. :)

    > Sama tak mam (i zjawisko wydaje sie mi dosc powszechne), ze widok
    > ladnych, zadbanych, zadowolonych ludzi i kontakt z nimi wprawia mnie w
    > dobry nastroj, powoduje przyplyw energii do zycia i pozytywnego
    > nastawienia. Jesli sa dwie osoby o porownywalnych kwalifikacjach
    > merytorycznych, to czy jest dyskryminacja wybranie ladniejszej ze
    > wzgledu na ten dodatkowy bonus w postaci poprawy nastroju/zwiekszenia
    > motywacji reszty zespolu czy samego szefa? (Z punktu widzenia ludzkiego,
    > a nie prawnego)

    Moim zdaniem nie jest. Patrz wyżej. :)

    > Oczywiscie to, czy takie tlumaczenie by przeszlo w sądzie w razie
    > hipotetycznego procesu, to juz inna sprawa i przypuszczam, ze raczej nie. :)

    Sprawy o dydryminację są bardzo trudne a efekty mierne. :)

    Z trollowskim pozdrowieniem. ;)

    --
    abakan