PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsultant IT w Vobis › Re: konsultant IT w Vobis
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: konsultant IT w Vobis
    Date: Mon, 19 Nov 2007 23:17:22 +0100

    W wiadomości news:fht0a3$ukm$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > oczywiscie dla pracownika tez, bo jest to dodatkowe zobowiazanie za ktore
    > pensja jest dodatkowo wyzsza niz gdyby go nie bylo. a dla uczciwego
    > pracownika dotrzymanie takiego zobowiazania to zaden klopot - czyli
    > pieniadze za darmo!
    Nie za darmo - za usługę dyskrecji.
    Znaczy miałoby być tak:
    - pensja ileśtam,
    - jeśli dodatkową umową zobowiążę się do nieujawniania uposażenia - ileśtam
    jeszcze?
    No i pewnie jakieś obwarowania?
    Tylko, widzisz, brak na razie w tej mierze uregulowań prawnych. Pracodawca
    może sobie zawrzeć ze mną umowę, że nie ujawnię dochodów nawet na torturach.
    A potem niech sobie dowodzi w procesie cywilnym, że to ja ujawniłem, że w
    ogóle ujawniłem itp.

    > a teraz wyobraz sobie ze za zobowiazanie sie do nieujawniania zarobkow
    > otrzymasz pensje wyzsza o X zl.
    > jaka wysokosc kwoty X sklonilaby CIEBIE do jego podpisania i
    > przestrzegania?
    Pytasz za ile sprzedałbym cząstkę prawa do swobodnego dysponowania moimi
    prywatnymi sprawami?
    Czemu sądzisz, że w ogóle to jest na sprzedaż?
    Hmm, ponoć wszystko jest na sprzedaż...
    No to odpowiem tak - tak drogo, że nie wyobrażam sobie, aby ktoś zechciał za
    to tyle zapłacić.

    > zgaduje ze sto lat temu to wszystkie ;)
    Nie bardzo. Już starożytni (np. Rzym) mieli tego typu regulacje; nie wiem
    czy znano wtedy serwetki.
    Co ciekawe mieli nawet regulacje tyczace się wykorzystywania niewolników.

    --
    Jotte