PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile można zarabiać? › Re: konsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile można zarabiać?
    From: "For" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: konsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile można zarabiać?
    Date: Mon, 14 Feb 2005 14:45:56 +0100

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Powinienes sie wyrejestrowac na czas pracy a potem zarejestrowac ponownie.
    Przy ponownej rejestracji ( o ile znowu czegos nie zmienili) robia
    naliczanki czy przysluguje ci zasilek i zmniejszaja okres zasilkowy o ten
    czas, gdy pobierales. Nie chce mi sie sprawdzac, ale chyba maga byc
    sytuacje, gdy przez taka przerwe, przy ponowenej rejestracji nie nabedzie
    sie juz prawa do zasilku, mimo, ze gdyby pobieraloby sie go nieprzerwanie,
    dalej by przyslugiwal.

    > Jest jakaś maksymalna kwota (niestety nie wiem jaka), którą można
    > zarabiać będąc jednocześnie bezrobotnym, ale przekroczenie tej kwoty
    > wiąże się z utratą tego statusu.
    Tak bylo kiedys. Teraz zniesiono wszelkie mozliwosci dorobienia
    niezaleznie od kwoty, za wyjatkiem diet (np za uczestnictwo w komisji
    wyborczej lub <chyba?> lawnictwo w sadzie)

    Po dzisiejszej wizycie w UPP wiemy tyle:
    - raz w m-cu należy zeznać o dochodach za poprzedni m-c
    - każdy zarobek, umowa-zlecenie, umowa o dzieło i każda inna forma pracy
    powoduje utratę statusu bezrobotnego i zasiłku, rzecz jasna
    - można mieć przychód do wys. ok. 420 zł z tytułu: wynajmu lokalu, garażu i
    to nie przeszkadza, status zostaje, zasiłek zostaje
    - można się wyrejestrować - tu mam wątpliwości: co z zarobkami za ten okres?
    - no i można zawiesić bezrobotność np, z powodu wyjazdu za granicę - czyli
    jest to okres, keidy nie stajesz do ew. pracy, szkolenia przekwalifikowania
    i tak dalej

    Reasumując: nadal nie wiem, czy mogę się wyrejestrować na tydzień, w tym
    okresie pobrać wszystkie należności z dwóch miesięcy, po czym zarejestrować
    się ponownie
    ze stratą: części zasiłku i... no, właśnie jesczze czegoś, czy tylko ok. 1/4
    zasiłku, czyli 100 zł?
    CZy ktoś to rozumie, albo przerobił na własnym organizmie?

    4For