PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec umowy a zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2005-12-23 15:47:53
    Temat: koniec umowy a zwolnienie lekarskie
    Od: "Jacek W." <k...@g...pl>

    witam
    31 grudnia konczy mi sie umowa o prace na czas okreslony, ktora nie zostanie
    mi przedluzona.
    oficjalnie nie poinformowano mnie o tym - wiem to "z drugiej reki".

    czy da mi cokolwiek pojscie na zwolnienie lekarskie?

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-12-23 16:03:32
    Temat: Re: koniec umowy a zwolnienie lekarskie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:doh66m$fiv$1@inews.gazeta.pl Jacek W.
    <k...@g...pl> pisze:

    > 31 grudnia konczy mi sie umowa o prace na czas okreslony, ktora nie
    > zostanie mi przedluzona.
    > oficjalnie nie poinformowano mnie o tym - wiem to "z drugiej reki".
    Nie ma obowiązku o tym informować. Nie muszą ani oni, ani Ty. Umowa się
    kończy w terminie w niej zawartym i tyle. Tyle prawo,
    klasa/elegancja/przyzwoitość stron to zupełnie inna bajka.

    > czy da mi cokolwiek pojscie na zwolnienie lekarskie?
    Tak. Nie będziesz musiał przychodzić do pracy przez okres niezdolności
    wymieniony w zwolnieniu, albo przez część okresu wymienionego w zwolnieniu
    do momentu wygaśnięcia umowy (jeśli umowa skończy się wcześniej niż owe
    zwolnienie).

    Jotte

  • 3. Data: 2005-12-23 18:26:59
    Od: Mihnik <m...@s...pl>

    tak da, dopoki bedziesz na zwolnieniu beda placili Ci zasilek, na
    zwolnienie musisz isc 31 grudnia, potem je przedluzac, ogolnie
    wiekoszosc osob jest wzywana do ZUS po okolo 120 dniach na kontrole
    wiec mozesz tak 3 miechy ciagnac, dostajesz chyba 85% pensji wyplacane w
    zaleznosci jak jest zwolnienie przedluzane.
    Robi tak 99% ludzi ktorzy utracili prace, ja z tej opcji nie
    korzystalem, lecz moi sasiedzi ;)) korzystaja..............

    witamy w Polsce :)))))

  • 4. Data: 2005-12-23 18:35:44
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dohfhh$mri$1@inews.gazeta.pl Mihnik
    <m...@s...pl> pisze:

    Naucz się odpowiadać.

    > tak da, dopoki bedziesz na zwolnieniu beda placili Ci zasilek,
    Co takiego?

    > na zwolnienie musisz isc 31 grudnia,
    Bo?

    > potem je przedluzac,
    Po co?

    > ogolnie
    > wiekoszosc osob jest wzywana do ZUS po okolo 120 dniach na kontrole
    > wiec mozesz tak 3 miechy ciagnac,
    Pewny jesteś, że piszesz w związku z kontekstem?

    > Robi tak 99% ludzi ktorzy utracili prace, ja z tej opcji nie
    > korzystalem,
    Czemu uznałeś za stosowne oznajmić to w tym miejscu?

    > lecz moi sasiedzi ;)) korzystaja
    No i co z tego?

    > witamy w Polsce
    To w związku z czym?

    Jotte

  • 5. Data: 2005-12-23 19:12:06
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:dohfhh$mri$1@inews.gazeta.pl Mihnik
    > <m...@s...pl> pisze:
    >
    > Naucz się odpowiadać.

    > Co takiego?

    Zasiłek chorobowy - wypłacany po rozwiązaniu się umowy.

    > Bo?

    Do 31 grudnia - tak najprościej.

    > Po co?

    Przedłużać nie trzeba, można od razu wziąć jedno długie zwolnienie.

    L.

  • 6. Data: 2005-12-23 19:44:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zasiłek chorobowy - wypłacany po rozwiązaniu się umowy.
    Ja to wiem, ale niejaki Mihnik nie określił jaki to zasiłek, a że jest ich
    kilka rodzajów...

    > Do 31 grudnia - tak najprościej.
    Mihnik napisał, że 'musi'. Odnoszę sie do jego błędnej wypowiedzi - bo nie
    musi.

    > Przedłużać nie trzeba, można od razu wziąć jedno długie zwolnienie.
    Jak napisałem wyżej - odniosłem się do wypowiedzi Mihnika.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-12-28 22:17:34
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mihnik" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    > tak da, dopoki bedziesz na zwolnieniu beda placili Ci zasilek, na
    > zwolnienie musisz isc 31 grudnia, potem je przedluzac, ogolnie wiekoszosc
    > osob jest wzywana do ZUS po okolo 120 dniach na kontrole

    na kontrole ZUS potrafi wezwac juz po 1,5 miesiaca

    > wiec mozesz tak 3 miechy ciagnac, dostajesz chyba 85% pensji wyplacane w
    > zaleznosci jak jest zwolnienie przedluzane.

    dostajesz 80% sredniego wynagrodzenia ( podstawa ok 2400 brutto)

    > Robi tak 99% ludzi ktorzy utracili prace, ja z tej opcji nie korzystalem,
    > lecz moi sasiedzi ;)) korzystaja..............

    No i co z tego?? kazdy madry z tego skorzysta.Przynajmniej cos w ciagu
    swojego zycia uzyska od ZUS-u.

    > witamy w Polsce :)))))

    Nie tylko w Polsce tak sie dzieje......daleko nie trzeba szukac(patrz
    Niemcy)

    pozdrawiam
    exit

  • 8. Data: 2005-12-28 23:44:59
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "exit" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > dostajesz 80% sredniego wynagrodzenia ( podstawa ok 2400 brutto)

    ... o ile zarabiałeś średnie wynagrodzenie - tzn. w ciągu ostatnich 12
    miesięcy u ostatniego pracodawcy miałes to średnie wynagrodzenie i od
    niego były opłacane składki na ubezpieczenie chorobowe... (w
    uproszczeniu).
    Jeżeli ktoś zarabiał 1000 zł to dostanie 80% tego tysiąca... to tak w
    skrócie...oczywiście dochodzą tu podatki, (odliczenie składek) itp.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --