PracaGrupypl.praca.dyskusjejaka praca najlepsza dla informatyka ??? › Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Date: Mon, 10 Feb 2003 18:11:10 +0000 (UTC)

    jacek <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie wiem czy tak bardzo zeszlo... Ja nie odnosze tego wrazenia, zebysmy
    > cierpieli na nadmiar wybitnych informatykow. Moze po prostu teraz jezyki
    > html/php jest bardziej popularne niz pare lat temu.

    Masz wiele racji, już 30 lat temu zauważono ogromne różnice w wydajności
    pomiędzy pracą programistów - jeden potrafi robić 10 razy szybcie niż drugi.
    Tylko że w Polsce nie ma wielkiego popytu na taką pracę.

    Firmy zagraniczne traktują Polske jako rynek zbytu - nie wytwarzają tu
    programów. Potrzebują specjalistów od sprzedazy lub wsparcia technicznego i
    tyle.

    Duże firmy krajowe przyssały się do tłustych rządowych kontraktów i mają
    zapewnioną kasę na wiele lat - nie potrzebują super specjalistów bo czego nie
    zrobią to i tak sprzedadzą. Nie wyznaczają żadnych wysokich standardów - a
    wprost przeciwnie - patrz ostatnie wybory samorządowe, pokaz głupoty i
    nieudolności.

    Nie ma ośrodków badawyczych - poza może cetrum Motoroli czy Lucent - ale ilu
    można tam zatrudnić.

    Małe firmy - mogą mieć ambicje, ale są małe i cały czas żyją od pierwszego do
    pierwszego.

    Są może jakieś firmy w niszach rynkowych - ale ile ich tam jest.

    Poza tym opowieści o jakichś nadzwyczajnych umiejętnościach polskich
    informatyków to są bajki.