PracaGrupypl.praca.dyskusjejaka praca najlepsza dla informatyka ??? › Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Date: 10 Feb 2003 18:03:44 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > reklamowej - Corel jest banalny, ale do czasu. Podobnie jest z Photoshopem i
    > www :)
    tak mozna powiedziec dokladnie o wszystkim, nawet obsludze magnetowidu ;-).

    > Wydaje mi sie, ze DOBRZE zrobienie stronmy www jest cokolwiek trudniejsze
    > niz zrobienie ulotki czy drobnej reklamy... Czemu w takim razie wielu tych
    > "nieinformatyków: nie bierze sie za DTP?
    nie wiem czy jest trudniejsze. jest to robienie zupelnie czego innego.
    jesli przez chwile zalozyc, ze jest tak jak piszesz, to:
    bo na to nie ma tylu zlecen. bo reklamowka nie konczy sie na komputerze,
    a w drukarni - trzeba wiecej sie ruszac, trzeba kupic deske czy blache
    na reklame, kolorowa tasme samoprzylepna zeby lepic te reklamy.
    plotter tnacy, zeby wycinal te wielkie litery na reklamy zewnetrzne.
    Potrzeba dobry aparat cyfrowy, zeby zrobic zdjecia do reklamowki.
    Klienta trzeba znalesc wychodzac z domu ;) a nie grzebiac w sieci.
    Zeby zarobic duzo, trzeba sobie kupic maszyny drukarskie, bo jak nie,
    to drukarnia najpier Cie wycisnie a potem wykopie, bo sama zaoferuje
    lepsze ceny Twoim klientom (adresy wezmie z reklamowek, syn wlasciciela
    drukarni ma firme reklamowa ;-)).
    Bo jak sie nie uda (zrobie np. reklame z bledem ortograficznym)
    to musze wywalic cos, co kosztowalo mnie juz ilestam i zaczac ZNOWU
    od wydania kasy (na nowa tasme, blache itd.) a klient dwa razy nie zaplaci...
    slowem zeby (jak sie uda) wyjac, trzeba sporo wlozyc.
    komputer, jak juz sie ma, to mozna strony tluc - ZERO dodatkowych inwestycji.
    DTP jest tak somo dobre, jak CISCO czy S/390. i z tych samych powodow.
    Bo posiada prog nakladow, ktorych nieponiesienie oznacza ZEROWE szanse.
    A ktorych poniesienie nie daje GWARANCJI sukcesu. Trzeba to jeszcze lubic
    i robic starannie i z zamilowaniem ;-).
    A WWW (czy programowanie) nie wymaga tych nakladow.
    (bez wzgledu na osiagana jakosc)
    co wazne WWW robi sie zwykle zdalnie, mozna byc sobie uczniem, studentem
    i w ten sposob dorabiac do stypendium czy tygodniowki.
    Trudno z kredytami i rodzina ,,na karku'' konkurowac cenowo w takich warunkach.

    Absolutnie nic tu nie mowie o jakosci czy to DTP czy WWW - bo to nie ma
    _w tym ujeciu_ znaczenia. Kazdy kto sie za cos bierze uwaza,
    ze robi to znosnie... ... a kazdy klient ma swoj gust i swoje
    oczekiwania ,,artystyczne''. Kazde brzydactwo w sieci co najmniej
    jednej osobie bardzo sie podoba ;-).

    > pieniedzy

    > Pewnie, ze za darmo, bo wiekosc ludzi jak ty uwaza, ze nie warto bulic za
    > dobry projekt,

    NASTENY (wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) wtyka mi w usta to, czego
    nie powiedzialem!
    ludzie, czytajcie posty, na ktore odpowidacie!!!
    nie napisalem ze to dobrze, ani ze uwazam, ze szkoda kasy na dobre, skoro za
    prawie darmo mozna miec nic-nie-warte, tylko ze tak juz na rynku jest - wedle
    moich obserwacji - ze jest duzo taniochy (tak beznadziejnej jak i *calkiem
    dobrej*). Jak tu na takim rynku zarobic? Jak zakrzyczec cene adekwatna
    do nakladu pracy, skoro konkurencja sprzedaja sie za 1/10 tej ceny?
    [moze to nic nie warta konkurencja, ale wcale to nie jest taki pewnik]
    Zreszta sadzac po Twoim poscie dostrzegasz ten sam problem.
    A ja jeszcze raz podkresle - nie mowie tu o jakosci [WWW], bo zarowno strony
    darmowe potrafia byc bardzo ladne jak i superdrogie storny wykonane przez
    profesjonalne firmy potrafia byc calkiem kijowe (od strony dzialania
    - bo strone wizualna ocenic musi kazdy indywidualnie, nie ma oficjalnego,
    obiektywnego wzorca piekna ani takiegoz wzorca brzydactwa, strona dla
    zwolennikow techno - piekna i wspaniala - dla mnie jest tylko bijacym
    po oczach balaganem jaskrawych kolorow, od ktorych mnie glowa boli...)

    pozdrawiam

    romekk