PracaGrupypl.praca.dyskusjejaka praca najlepsza dla informatyka ??? › Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Date: Mon, 10 Feb 2003 17:58:12 +0000 (UTC)

    allerune <a...@S...tlen.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jako ze jestem studentem informatyki (pwr), zaczalem zastanawiac sie w jaki
    > sposob najlepiej zaczac na tym czego sie ucze zarabiac. Oczywiscie ucza nas
    > samych bzdur, mocno nieprzydatnych w praktyce pracy informatyka. Doszedlem
    > wiec do tego ze trzeba mocno zajac sie poznawaniem bardziej praktycznych
    > rzeczy samemu. Oczywiscie znam juz podstawy jesli chodzi o programowanie,
    > html, linuxa i rzeczy sprzetowe. Problem jest tylko w tym ze nie wiem w co
    > najlepiej inwestowac czas i pieniadze zeby moc zaczac z tego wynosic
> [...]

    Pytanie, czego się uczyć teraz, aby w przyszłości zgarniać maksymalną kasę są
    typowymi pytaniami, jak być zdrowym, szczęśliwym i bogatym. Z jednej strony
    jest pełno poradników, z drugiej strony nikt tego nie wie.

    Gdyby ja wiedział, jaki będzie rynek komputerowy za pięc lat, to bym dawno
    był milionerem i komputera uzywał do oglądania panienek, a nie robienia
    programów.

    Jedyne, czego można być pewnym, to tego, że rynek się będzie zmieniał. Więc
    twój problem jest taki, nie jakie będa w cenie umiejętności z 5 lat (bo tego
    nikt nie wie), ale jak i czego się uczyć, żeby móc w sposób elastyczny
    funkcjonować na rynku pracy.

    A tym celu trzeba postepować zupełnie odwrotnie niż ty robicz - nie uczyć się
    jakichs określonych umiejętności, ale czas studiów wykorzystać na poszerzenie
    horyzontów i zdobycie możliwie maksymalnej i różnorodnej wiedzy. Pamiętaj, że
    są minimalne szanse, abyś kiedykolwiek miał później szanse uzupełnić
    edukację, co się nauczysz na studiach, to będzie w przyszłości umiał.