PracaGrupypl.praca.dyskusjejak znaleźć uczniów? › Re: jak znaleźć uczniów?
    From: "Anna Domal" <a...@T...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak znaleźć uczniów?
    Date: Mon, 1 Aug 2005 18:51:58 +0200

    Generalnie w Polsce jest wyrazna tendencja do uczenia sie języków w szkołach
    językowych, jedna z wiekszych jest np
    http://www.profi-lingua.pl/index.php?e=&city=4 , ktora ma tez kursy
    rosyjskiego - a jak nawet nie ma, to zawsze mozna sprobowac ich namowic na
    zrobienie naboru. Z reszta namawiac mozna kazdą szkołe, bo dopisanie jednego
    języka do oferty to zaden koszt.
    W Krakowie uczą 3 szkoły, i grupy są mizerne, w każdej po 3 - 5 osób.

    Tak, całkowicie się zgadzam z tobą, ja bym też poszła sie uczyć języka do
    szkoły językowej i zamierzam to zrobić. Ale też wiem, że niektórzy ludzie
    wolą uczyć sie sami z lektorem. Sama nie do końca ich rozumiem, przecież to
    zero rywalizacji, no i brak pewności, przynajmniej na początku. Ale powiem,
    że trafić do szkoły językowej to wcale nie jest takie proste. Do
    Profi-Lingua pisałam już mnóstwo razy, nawet byłam na rozmowie i pisałam
    jakiś test z rosyjskiego :) Wiadomo, że zrobiłam go idealnie, ale co z tego.
    Rodzina i przyjaciele prezesa zawsze mają pierwszeństwo. Szans dla ludzi
    przypadkowych jest niewiele. W wielu innych szkołach twierdzą że jest za
    mało chętnych na rosyjski - widocznie to zależy od miasta, na pewno w
    Krakowie będzie inaczej.

    Alternatywą jest działalność gospodarcza w zakresie tłumaczeń (tu wydaje mi
    się, że dobrej jakości usług za umiarkowaną cenę jest stosunkowo niewiele,
    tylko nie myl ich z bardzo kiepskimi uslugami za niską cenę:)

    Na prawdziwego tłumacza trzeba bardzo dużo się uczyć. Ale styl życia takiego
    tłumacza jest okropny, po każdym teefonie dostaję się nerwicy. Trzeba mieć
    specjalny charakter żeby się zgodzić na taka pracę.

    A najczęściej wielojęzykowi filolodzy odchodza do biznesu

    Tak, zgadza się. Ze mną pewnie też tak będzie.

    Pozdrawiam i dziękuję.
    Anna