PracaGrupypl.praca.dyskusjejak zerwac umowe o prace natychmiastowo ? › Re: jak zerwac umowe o prace natychmiastowo ?
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak zerwac umowe o prace natychmiastowo ?
    Date: Wed, 25 Jan 2006 14:10:28 +0000 (UTC)

    badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote in
    news:dr7j61$hll$1@inews.gazeta.pl:

    > Mozna rozwiazac umowe z winy pracodawcy (jesli np nie placi czy narusza
    > prawa pracownicze). Mysle ze jesli pracujesz na caly etat a umowe masz
    > na 1/2 (a tak zrozumialem) to mozna by to podciagnac pod lamanie praw
    > pracownika.

    tylko ze jezeli ktos ma taka umowe od kilku lat i jakos ja akceptuje i
    nagle wobec pojawienia sie nowej oferty pracy przypomina mu sie, ze
    jednak nie akceptuje takiej umowy, to jest to zachowanie niezbyt etyczne;

    [...]
    > prace za marne pieniadze) mozesz tez sprobowac wysunac argument ze jesli
    > sie nie zgodzi na porozumienie stron od poniedzialku to wykonasz telefon
    > do inspekcji pracy, zglosisz do odpowiednich urzedow ze masz oficjalne
    > zatrudnienie na 1/2 etatu a de facto pracujesz na caly itp

    rzeczywiscie pracodawca jest tutaj w niepewnej sytuacji, bo faktycznie
    kombinuje - wiadomo: ma oszczednosci dzieki temu; uwazam jednak, ze powinno
    to byc juz na samym poczatku jasno ustawione: tzn. pracodawca powinien
    wiedziec i akceptowac to, ze owszem oszczedza na skladkach ale placi za to
    cene w postaci tego, ze pracownik taki moze np. w kazdej chwili odejsc;

    pzdrv;
    adas;