PracaGrupypl.praca.dyskusjejak zerwac umowe o prace natychmiastowo ? › Re: jak zerwac umowe o prace natychmiastowo ?
    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak zerwac umowe o prace natychmiastowo ?
    Date: Wed, 25 Jan 2006 11:06:27 +0100

    Patrze, patrze a tu Ser Euchenio porozsypywal nastepujace haczki:
    > pytanie: czy nie obawiac sie proponowanych mi warunkow ?
    > - jak najszybciej zerwac umowe o prace z pominieciem
    > miesiecznego okresu wypowiedzenia ?
    Jesli nie zalezy Ci na opinii na swiadectwie pracy to mozesz zawsze
    porzucic prace. Co najwyzej jesli pracodawca poniesie z tego tytulu
    jakies straty, to moze Cie pozwac do sadu o odszkodowanie (ale biorac
    pod uwage fakt ze masz minimalna pensje to raczej nie masz kluczowego
    stanowiska)
    > czy jak ? co proponujecie ? moze mozna dac wypowiedzenie ze skutkiem
    > natychmiastowym w zwiazku z naruszaniem przez pracodwace legalnosci
    > zatrudnienia itd. ?
    Mozna rozwiazac umowe z winy pracodawcy (jesli np nie placi czy narusza
    prawa pracownicze). Mysle ze jesli pracujesz na caly etat a umowe masz
    na 1/2 (a tak zrozumialem) to mozna by to podciagnac pod lamanie praw
    pracownika.
    Ale probowales z nim pogadac? Moze sie dogadacie i pozwoli Ci odejsc z
    pracy od razu? Pytanie jakie masz obowiazki. Czasem moze byc konieczne
    przekazanie Twoich obowiazkow komus innemu, przeszkolenie itp Podczas
    rozmowy z pracodawca (jesli np Twoje odejscie nie bedzie zadna strata
    dla firmy poza tym ze ciezko bedzie znalezc kogos wykonujacego Twoja
    prace za marne pieniadze) mozesz tez sprobowac wysunac argument ze jesli
    sie nie zgodzi na porozumienie stron od poniedzialku to wykonasz telefon
    do inspekcji pracy, zglosisz do odpowiednich urzedow ze masz oficjalne
    zatrudnienie na 1/2 etatu a de facto pracujesz na caly itp
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl