PracaGrupypl.praca.dyskusjejak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest › Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
    From: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
    Date: Tue, 16 Dec 2003 07:25:13 +0100

    Użytkownik "mangha" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:brkv0a$kug$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Masz rację - jest tak, jak napisałeś, tak właśnie wygląda praktyka.
    > Niedobra praktyka.

    Dlaczego niedobra?
    Niedobrą praktyką jest nakładanie na pracodawcę dodatkowych obowiązków lub
    dokładanie mu zagrożeń. Bo oznacza to tylko tyle, że on będzie tak szukał,
    by te obciążenia zmniejszyć.
    Czytałaś post?
    Spróbuj napisać jak przyjmująć do pracy mogę nie rozróżniać kobiet i
    mężczyzn jeśli wynik ekenomiczny w obu przypadkach jest dla mnie różny.
    Poproszę nie o piekne deklaracje o równości ale o trzeźwą i realny przepis
    praktyczny.

    > Jednak nie możemy odmawiać kobietom i mężczyznom prawa (PRAWA - czyli
    > także ustawy) do równouprawnienia tylko ze względu na "cele
    > praktyczne". Często właśnie takich argumentów używają reżimy tłumacząc
    > brak ochrony praw człowieka...

    Masz w konstytucji prawo do pracy.
    I co z tego przychodzi bezrobotnym?..
    Nie ma sensu zapisywać w prawie paragrafów, które się kłócą z
    rzeczywistością. Bo to są wtedy tylko puste slogany a nie prawo.

    Zwróć też uwagę, że z ekonomicznego punktu widzenia to ja traktuję równo
    kobiety i mężczyzn: kupuję ich pracę, ich czas i wybieram tę osobę, która za
    określoną stawkę będzie dla mnie pracować najwięcej.
    Tak jak Ty w sklepie pośród towarów o podobnej cenie wybierasz najlepszy lub
    pośród tych o porównywalnej jakości - najtańszy.
    Ty wymagasz, bym w przypadku kobiet za tę samą stawkę wymagał od nich mniej.
    To Ty więc wymagasz dyskryminacji jednej płci...

    Pzdr
    Brodek